Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan, Som du skriver @AnnicaL kan man inte på en redan bokfördbankhändelse koppla bildenunder Kassa och bankhändelser, utan det görs till själva verifikationen som skapats när bankhändelsen matchades. Däremot kan du koppla en bild samtidigt som du gör matchningen under Kassa och bankhändelser. Du klickar på Matcha på bankhändelsen och kan då ute till höger välja Koppla bild. I det läget får du välja vilken bilddu vill koppla, du kan välja mellan dem som finns under Inköp - Bildunderlag eller Ladda upp fil från datorn. Du kan sedan fortsätta matcha och bokföra händelsen som vanligt och bilden kommer då vara kopplad till verifikationen som skapas. Hoppas och tror detta kommer kunna underlätta ditt arbete framåt. 🙂 /My
@Fd medlem Jag har återskapat allt hos mig och kan bokföraverifikationen när jag skapar den manuellt. Det är inte helt lätt att felsöka varför du inte kommer vidare härfaktiskt, kolla gärna att alla kassa- och bankhändelser är bokförda och matchade så det inte finns några som inte är avstämda där. Annarsär du välkommen attkontakta oss på supporten via telefon eller chatt så kan vi kolla på det tillsammans med dig för att se varför felmeddelandet dyker upp. 🙂 /My
Gällande serier så kan du lägga in allt i A-serien om det är den du använder.När det gäller själva filen så hade jag personligen öppnat filen och "rättat" till den så att den stämmer mot hur det är upplagt i eEkonomi. Sen kan man fundera på vad det är för räkenskapsår bolaget har, om filen är korrekt och eEkonomi är fel eller tvärtom. Nånstans verkar det vara fel iaf.Om du vill att jag hjälper dig att kolla företagsinställningarna och filen så kan du lägga ett mejl till mig på lovisa.ljungvall@revidera.seMvhLovisa
Hejsan! Vad roligt att du startat upp en ny enskild firma, såklart ska du få hjälp att komma igång med detta. Utgifter för varuinköp debiteras något av kontona i kontoklass 40-45 beroende på vad inköpet avser, om du köper in varor från Sverige är ett vanligt varuinköpskonto 4000 -Inköp av varor från Sverige.Jag förstod det som att detta var varuinköp från Sverige i ditt fall ochkommer ta bokföringskonto 4000 som ett exempel i konteringarna nedan. Verifikation nummer 1 med ingående moms Kredit 1930 - det som dragits från ditt företagskonto vid inköpet Debet 2641 - ingående moms för inköpet Debet 4000- varuinköpet exkl moms Verifikation nummer 2 blir liknande när det gäller kontot för varuinköpet men eftersom privatpersoner inte är momsregistrerade finns det ingen moms att dra av Kredit 1930 - det som dragits från ditt företagskonto vid inköpet Debet 4000 - varuinköpet Hantering i eEkonomi Beroende på om du fått fakturor för inköpen eller om du kanske endast har ett kvittohar vi olika beskrivningar på hur du gör rent programmässigt. Jag rekommenderar vårt skrivna hjälpavsnitt Kom i gång med inköp för bästa information beroende på din situation. 🙂 Hoppas detta hjälper dig på vägen. Ha en fin dag! /My
När man gör en verifikation av en uppladdad bild följer inte infon såsom datum, leverantör och totalbelopp med in i verifikationen. Informationen syns i översikten varifrån man väljer bilden, så själva inläsningen från bilden fungerar fint. Men av någon anledning följer inte infon med in i verifikationen, vilket ju hade varit mycket smidigt. Nu få man mata in detta manuellt, trots att infon redan finns i inläst.Detta borde ni fixa, skulle förgylla vardagen 🙂
Awesome