Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej, Momsredovisningen i eEkonomi tittar på när något är bokfört och den Periodiska sammanställningen tittar på försäljningsdatum oavsett om det är bokfört eller inte. Expempel -En kundfaktura måste vara registrerad som betald för att påverka bokföringen, och därmed påverka momsredovisningen. Men fakturan kommer med på den Periodiska sammanställningen utefter dess fakturadatum, oavsett om den är registrerad som betald eller inte. Detta medför att du kan få en differens mellan rapportering av momsredovisning och den periodiska sammanställningen då fakturan kommer medi de olika rapporterna på olika datum. Differensen uppstår när du har kontantmetoden och månadsvis- eller kvartalsvis momsredovisning. Skulle du ha årsvis moms så skulle du rapportera allt under samma period oavsett och ingen differens hade uppstått. Min rekommendation är att du vänder dig till Skatteverket och rådgör vidare. Önskar dig en fin valborg! /Tinna
Toppen! Ja, om det bara är 9 kr som diffar så hade jag bara bokat bort det i eEkonomi mot förbrukningsinventarier eller liknande.MvhLovisa
Ah deklarations hjärna 😉 ursäkta förvirringen. Har löst det nu tack för din hjälp och ha en fin dag!
Ok I will chenge 2645 code from 60 to 48.And 2615 to 2614 and code 30.And that with all invoices from EU countries.Thanks alot
inköpen kommer inte riktigt rätt om du bokför sådan som är rörelseomkostnader (alltså inte inköp till försäljning) på konton 4XXX. Men bokför du mot konto 4056 t.ex. så konterar eEkonomi automatiskt den fiktiva momsen för EU inköp, vilket är väldigt praktiskt.Om du ofta köper in programvaror så kan du göra ett konto 5421 med momskod 20
Awesome