Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Fd medlem När det blivit fel på en kundfaktura behöver du skapa en faktura av omvänd typ och är ingen av fakturorna betalda så kan du kvitta dem mot varandra för att sedan skapa en ny korrekt faktura till din kund. Är debetfakturan redan betald så behöver du även betala kreditfakturan för att allt ska bli rätt. Sedan skapar du en ny korrekt faktura till dig kund. Tänk gärna på fakturadatum på kreditfakturan så du om möjligt håller transaktionen för korrigering på samma dag. Hoppas du får det att fungera nu och annars är du självklart välkommen att höra av dig! /Tinna
Hejsan, Eftersom det skapats en korrigeringsverifkationför verifikationen till leverantörsfakturan och inte en kreditfaktura ligger denna leverantörsfaktura fortfarande kvar som obetald, det blir alltså bara själva bokföringen som rättas.Mitt förslag är att du korrigerar den korrigeringsverifikation du skapat manuellt och istället rättar felet via leverantörsfakturan direkt.1. Börja med att gå till Inköp - Leverantörer - Klicka på leverantören det skapats en felaktig faktura för - Redigera. Eftersom du har en aktiv bankkoppling där leverantörsfakturor skickas automatiskt till banken vill jag att du bockar i"Skicka inte leverantörsfakturor till banken" här tillfälligt. På så sätt skickas inte kreditfakturan du senare kommer skapa automatiskt iväg.2. När du sparat inställningen på din leverantör skapar du en kreditfaktura till leverantören. Inköp - Leverantörsfakturor - Ny leverantörsfaktura - Bocka i kreditfaktura. Lägg sedan in samma uppgifter som på din orginalfaktura, glöm inte fakturadatumet som också ska vara samma. 3. När denna är bokförd kan du klicka på kreditfakturan - Åtgärder - Kvitta. Välj den felaktiga leverantörsfakturan att kvitta mot - Bokför. 4. Nu kan du gå tillbaka till leverantören enligt steg 1 och bocka ur Autogiro igen. Skapade du inte en korrigering till korrigeringsverifikationen tidigare får du inte att glömma detta heller, så det inte blir en dubbel kreditering bokförd hos dig.Återkom om något är oklart!/My Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 24-05-20
Hejpapasmurph, Helt rätt! Har man löneform timlön så redovisas nästkommande månad eftersom du i förväg inte kan veta hur många timmar den anställda kommer att arbeta. När du redovisar till Skatteverket ska du välja samma redovisningsmånad som utbetalningsdatum av lönen är. Du är alltid välkommen att skriva till oss! /Tinna
Hej Simon, När du har ett samarbete med en byrå i eEkonomi och Ekonomiöversikten får du valet att importera SIE-fil om du har korrekt behörighet för det. Byrån som startade tjänsten kan logga in i ekonomiöversikten på företaget- gå till Inställningar - Behörigheter och ändra behörigheten till Full behörighet för Inställningar på användaren det gäller. Då kommer demha valet under Inställningar -Import - Importera SIE4-fil nästa gång man som kund loggar in efter ändringen. Ha en fin dag! /My
Hej,En enkel lösning skulle kunna vara att ta bort hela inventarien och sen lägga tillbaka den i 2 delar så att du kan sälja den ena delen. I och med att ingen avskrivning gjorts borde detta fungera.
Awesome