Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan! Ja men va roligt att du hittat in till vårt forum också! 🙂 Menar du att du vill skapa en påminnelsefaktura med dröjsmålsränta kan du se via länken hur du hanterar det i eEkonomi. Men förstår jag dig rätt så ärdet själva informationen gällande dröjsmålsränta som inte kommer med på fakturaunderlaget.Det finns en text inlagd automatiskt under Inställningar - Företagsinställningar - Övriga uppgifter i rutan för dröjsmålsränta, är denna text kvar eller om du kanske lagt in egen text så ska denna synas på den utskrivna fakturan. Har du text i rutan i dina företagsinställningar? Jag återskapade detta hos mig och får med texten, står som information strax under fakturadatum och förfallodatum när den förhandsgranskas eller skrivs ut som PDF. Har du korrekta inställningar enligt ovan utan att texten kommer med på fakturaunderlaget ska vi självklart kika på det för då är det något som inte stämmer. Lättast skulle nog vara att du kontaktar oss på supporten via chatt eller telefon så kan vi felsöka närmre den vägen. Vad det gäller fakturamallen så är denna standard i eEkonomi. De ändringar du kan genomföra är underInställningar - Företagsinställningar - Övriga uppgifter samtInställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter. Den fakturamallen du har hittat gäller ett annat bokföringsprogram vi har som är lokalt installerat på datorn, detta heter Visma Administration. Mallarna som är skapta till det programmet är inget vi hanterar i Visma eEkonomi. Hoppas detta ger svar på dina funderingar, återkom annars! /My
Hej! Eftersom det som du skriver blivit fel med momsen redan från början så tycker jag det är svårt att säga exakt hur du ska göra här. Risken att momsredovisningar har blivit fel finns ju i detta läge och kan då också behöva rättas. För att vi ska kunna ge dig ett helt korrekt svar så behöver vi ha in underlag för dessa verifikationer du nämner, både för 2018 och 2019. Så vi kan se hur det är bokfört och vilka bokföringskonton. Ta gärna skärmklipp/bilder på detta och återkom så ska vi ta en titt! /My
Hejsan, Om jag förstår dig rätt så tänker du på raden Finns det intäkter som är bokförda på räkenskapsåret du ska avsluta, men som egentligen hör till kommande räkenskapsår? i Årsavstämningen under Bokföring.Det är dessa du kan boka om och redovisa som en förbetald intäkt istället, om intäkten överstiger 5000 kr. Detta kommer inte påverka momsen eftersom själva ombokningen görs från det intäktskonto/inköpskonto du använt vid bokföringen av intäkten från början till konto 2990, momsen eller momskontona ska du alltså inte röra eller bokföra om något på. 🙂 Återkom om något känns oklart! /My
Hej Pontus, När du registrerar din kunds uppgifter och fyller i ett land annat än Sverige så kommer programmet automatiskt att ta med IBAN och BIC på fakturan. För att kunna skapa en faktura till en utländsk kund måste du fylla i ditt IBAN på företagskontot. Numret du anger sparas under Inställningar - Kassa och bankkonton. Ha en fin dag! /Tinna
Åh! Så kan det vara. Jo PlusGirot körs av Nordea. Testade först med Nordea men aktiveringen gillade inte PlusGiro-konto numret. Får se om det är ett specifikt kontonummer kopplat till PlusGirot hos Nordea.Ett stort tack för tipset!
Awesome