Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Vi som bytt system och bara har läsmöjlighet... Hur kommer jag åt att ta bort mina privatkunder enl reglerna för GDPR?
Om alla andra balanskonton är nollade och bara eget kapital återstår kan det bero på att du har ett resultat - vinst eller förlust som du ser längst ner i balansräkningen som en differens - du ser samma siffra som en vinst/förlust längst ner i resultaträkningen också.Är det så återstår det att bokföra detta resultatDebet/Kredit 8999Debet/Kredit 2019därefter bör eget kapital också vara nollOm så inte är fallet har du något annat balanskonto som inte står på noll.Mikael
Hej Malin66,Vill föreslå den smidiga funktionen som finns i eEkonomi 🙂Om du har de olika utbetalningarna på samma datum kan du bocka i rutorna ute till vänster påkassa- och bankhändelser. Där kan du matcha flera händelser på en och samma gång, mot ett lönebesked t.ex. Då behöver de ha samma datum.Annars är smidigast om du skapar ett lönbesked för varje delutbetalning, eller helt enkelt betalar ut allt som en klump - som lönebeskedet faktiskt visar.Ha det gott!/Sofia
Hej Emfraden,I eEkonomi kan du gå tillFörsäljning - Kunder-Redigera / Skapa ny(beroende på om du har kunden upplagd eller inte redan). Nere till höger där inne finns en knapp förKontrollera för e-faktura. Sök fram kunden där och när du valt kunden i listan för kontrollera dyker nu en ruta förReferenskodupp. Där kan du skriva kundens specifika referenskod.Om de även vill ha ett specifikt ordernummer/extra märkning på fakturan kan du använda rutan för "kundens orderreferens" också 🙂Ha det gott!/Sofia
Hej KjellH42,Precis som meddelandet och Mikael skriver så öppnas tillvalet för deklaration och årsredovisning i anslutning till att Skatteverket öppnar sin inlämningstjänst.Detta för att rätt uppgifter/ändringar/regler m.m ska komma in i tillvalet och resultera i korrekta uppgifter 🙂Du får hålla ut lite till och skapa Årsredovisningen först när du är klar med deklarationsarbetet och tillvalet öppnar. Räkenskapsåret för 10-31 är inte slut än.Ha det gott!/Sofia
Awesome