Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Lentzit,Förstår om det vore smidigt, men det är så funktionen fungerar.Du kan betala fakturan manuellt via en manuell verifikation. Du kan läsa mer om det i vår skrivna hjälp för manuell reskontrabokning av fakturor.På samma sätt som man kan skapa reskontrafakturor kan du även betala fakturor manuellt. Detta fungerar så länge du har faktureringsmetoden och fakturorna är i SEK.I ditt fall kan du följa steg 1-5 via ovanstående länk. Sedan hoppar du till steg 8 och 9 🙂Ha det gott!/Sofia
Hej Konsult,Precis som du skriver så sköter eEkonomi Smart Deklaration/Årsredovisning för aktiebolag bokföringen av årets resultat, skatt, periodiseringsfond åt dig - det är inget du behöver göra manuellt.Om du redan gjort det kan du gå in på den verifikationen och väljaÅtgärder - Skapa korrigeringsver. -bocka i rutorna till kontona (ska finns en ruta för alla kontorader) och väljBokför.Då har du nollat din manuella verifikation för Årets resultat och kan påbörja deklarationsarbetet i tilläggstjänsten. 🙂Har du fler manuella verifikationer med samma händelser får du göra samma sak på de resterande också, så du ̈är tillbaka på noll.Det du behöver tänka på är att om du gör detta efter att du öppnatDeklaration/Årsredovisningförsta gången behöver du gå tillBokföringsvärden - Hämta bokföringsvärden, annars kommer inte korrigeringsuppgifterna in och du får således "gamla" uppgifter i din deklaration.Börja där, och om det ändå är fel i årsredovisningen rekommenderar jag att du kikar i vår hjälp förKontroll av årsredovisning du hittar här.Ha det gott!/Sofia
Ja det blir pensionsgrundande som annan lönMikael
När jag använder mig av ett bildunderlag från appen så läser den in förfallodatum. När jag sedan väljer leverantör (som programmet borde ha hittat från organisationsnr, men det är ju en annan fråga) Så används betalningsvillkoret från leverantören. Detta har nu gjort att jag har fått förseningsavgifter. Jag kollade att uppgifterna blev rätt när jag läste in bilden i appen. Men jag kollade inte det en gång till. Det borde jag ha gjort för nu har jag åkt på två förseningsavgifter. Programmet har läst in rätt förfallodatum och borde inte räkna ut det från betalningsvillkoret.
Resultatnehetsrutan blir tom gällande 1920 så det måste läggas manuellt, misstänker att det beror på att vi har två bakkonton.Vi hade missat artikelkonteringarna först så därför går allt på fel konto. Att vi rättat artikelkonterxngarna efter att fakturorna gått ut hjälper inte, de går mot de gamla....vi har 300 fakturor att registrera, det blir 600 verifikationer istället för 300 eftersom man inte kan rätta den första verifikationen direkt utan måste göra en manuell verifikation....inte så svårt men det är skillnad på 300 och 600 verifikationer....har kollat med supporten...fanns inget att göra...
Awesome