Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Bekräftar bara det jag skrev nyssMikael
HejMitt svar styrdes av att du bokat upp avgiften på ett tillgångskonto som då kan skrivas av över kontraktstiden.Ett alternativ som kanske mer är att definiera som periodisering vore att boka upp avgiften år 1 som:Debet 6055 Franchisekostnader o dyl 25 000Debet 1790 Övriga förutbetalda kostnader. 50 000och sedan löst upp 25 000 år 2 respektive 3.Resultamässigt samma belopp men olika konton för årets kostnad.MVHRoffaK
HejBokför överdebiterat belopp på 2 000 på konto 1684 Kortfristiga fordringar hos leverantör. Sätt sedan in 2 000 på ditt Företagskonto och kreditera 1684.MVHRoffaK
Hej Janne,Utifrån informationen ovan så tänker jag att du lägger upp detta som en leverantörsfaktura. Tänk då på att ändra till Kortbetalning underBetalningsuppgifter när du lägger upp din nya leverantör så det blir korrekt.Ha en fin dag!/My
Hej Cykelfrämjandet,Visma eEkonomi Smart är ett webbaserat program med bokföring och fakturering. Du kan läsa bäst om Visma eEkonomi Smart för föreningar på vår hemsida. På den länkade sidan kan du lite längre ner trycka på Visa alla funktioner för att se alla de funktioner du kan dra nytta av med Visma eEkonomi Smart. Om du vill ha mer information om hur de olika programmen skiljer sig så kan du kontakta vår försäljningsavdelning på 0470-70 61 00 eller påforsaljning.spcs@visma.com.Återkom i tråden om du har några fler funderingar om programmen. Ha en fin dag!/Fanny
Awesome