Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej carlnilsson!Jag flikar in lite här med en närmare förklaring hur det fungerar just i eEkonomi.Om debetfakturan är registrerad som betald så stämmer det att du inte kan kvitta fakturorna, utan måste precis som du har hittat, "betala" kreditfakturan. Betalningen kan göras antingen direkt från fakturan genom Åtgärder - inbetalningar, eller via Kassa- och bankhändelser. När pengarna är utbetalda till kunden så kan du skapa en bankhändelse på det datumet du gjorde utbetalningen, matcha och väljer återbetalning till kund och leta upp fakturan det gäller.Hoppas du fick ordning på det! 🙂/Sanna
Hej Lovisa!I eEkonomi går det bara att ångra fg momsperiod så tidigare momsperioder bör gå att "rätta manuellt". Jag har aldrig testat själv i eEkonomi men det går utmärkt att rätta "manuellt" när man kör Visma Admin. Jag vet dock inte vilka parametrar som eEkonomi tar hänsyn till när momsrapporten skapas.Det där med mindre belopp är inte säkert att Skatteverket håller med om 😉MVH Markus
Du bokför momsen som för ett land utanför EU; Ruta C 22Mikael
Utan moms - detförutsätter att du kan bevisa att varan har exporterats ut ur Sverige(om varan levereras i Sverige så skall det vara moms på fakturan, fixas med ett kryss i en rutapå "kundkortet")
Hej Catharina,IFöretagsinställningarna - Övriga uppgifter - Utskriftsinställningar - så finns valet om att visa OCR på fakturautskrift. Rutan ska markeras om du har ett aktivt OCR-avtal med din bank. Numret som ska anges vid betalning kommer då att visas vid rutanOCR på kundfakturan. Om rutan inte är markerad visas numret som ska anges vid betalning istället vid textenMeddelande. Om rutan är ibockad trots att man inte har något OCR-avtal på banken så genererar eEkonomi ett OCR-nummer enligt standard, med en längdsiffra som näst sista siffra. Fakturanumret är då en del av OCR-numret men med tillägg för kontroll enligt 10-modulen.En hård- eller mjuk kontroll går att ställa in på banken och genom ett aktivt banksamarbete. Du kan i tråden Påtvingad OCR-kod - eEkonomi läsa lite mer om hur OCR-kontrollen ser ut med banksamarbete för de olika bankerna.Hoppas det förtydligade dina funderingar kring OCR. Du får gärna återkoppla om du har några fler frågor./Theodor
Awesome