Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Farli,Om jag har förstått dig rätt så hade du betalt in för lite moms och det är åtgärdat hos Skatteverket men du har inte gjort om några momsredovisningar inne i ditt Visma eEkonomi vilket innebär att det aldrig bokades upp nån skuld på konto 2650 , redovisningskonto för moms.Själva inbetalningen till Skattekontot är redan bokfört och då 1930 kredit och 1630 debet.Hur har du kommit fram till att du har betalat in för lite och hur ser det idag ut på konto 2650 har du där ett belopp som inte stämmer överens med din senaste momsredovisning?Återkom gärna med mer info.Ha en fin dag!/Cecilia
Hej Markus! Du kan också låta saldot på 2448 stå kvar och boka av mot det kontot tills Dina gamla lev.skulder är slutbetalda. Det är eEkonomis sätt att skilja på importerade lev.skulder, kan även vara bra för Din egen del. De nya leverantörsfakturorna Du hanterar i eEkonomi hamnar på konto 2440. Hälsningar Markus
Kvittenserna blir det underlag som styrker affärstransaktionen att inventarierna tillhör din näringsverksamhet och inte dig som privatperson, speciellt bra och enkelt att ha utfärdat i ditt fall. Kvitton eller kvittenser på betalning visar ju vem betalning sker till och ligger till grund för näringsverksamhetens avdragsrätt för köp. Mikael
Hej Tomas,Om du går till Inställningar - Kassa- och bankkonton och klickar på det kontot det gäller. Då får du fram Redigera och kan byta namnat på kontot./Cecilia
Hej Daniel,Om jag har förstått dig rätt är dessa bilder två olika verifikationer, först din felaktiga bokning och sen rättelsen utav den första händelsen.Är dessa bokförda på samma datum? Har du skapat en momsredovisning för detta belopp i eEkonomi för då använder programmet konto 2650, redovsningskonto för moms eller gäller det en momsfordran sedan tidigare ?När du tittar på dessa händelser kan du skriva ner dem på papper och sen stryker du alla konton som dyker upp både i debet och kredit.Det som du då får kvar är då:Debet 1650 3837 krKredit 1630 3829 krKredit 8314 8 krJag tänker att det borde se ut så här i stället ifall momsredovisningen var skapad i eEkonomi:Kredit 2650 3837 krDebet 1630 3829 krKredit 8314 8 kroch sen när pengarna kommer in på ditt företagskonto från ditt skattekonto:Debet 1930 3829 krKredit 1630 3829 krOm jag har förstått dig rätt så hade jag börjat med att nolla ut alla konton genom att vända den första verifikationen jag skriver och sen börja om och bokföra det från början.Ha en fin dag/Cecilia
Awesome