Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Oskar,Tack för dina svar Mikael. Tänkte flika in och tipsa om en forumtråd som heter Konton vid tjänste- och varuinköp inom och utanför EU. Den är bra att kolla på om man är osäker på vilket momskonto som används vid olika inköp utanför Sverige.Återkom gärna om du har fler funderingar!/Fanny
Hej Lars R,Det finns ingen funktion som automatiskt slår ihop flera bankhändelser till en och samma. Om du har klistrat in ditt kontoutdrag eller lagt in händelserna manuellt så kan du trycka på det gråa krysset jämte bankhändelsen för att först ta bort dem separata transaktionerna, sedan lägger du till en Ny bankhändelse där du lägger in totalbeloppet av de swishbetalningar du har och matchar händelsen som en. Om du har en aktiv bankkoppling så kan du inte från eEkonomi styra hur bankhändelserna importeras till programmet eller ta bort händelser. Om du har en aktiv bankkoppling finns det kanske en inställning som du kan göra i din bank för att få in swishbetalningarna i en klump?Återkom gärna om du har fler funderingar!/Fanny
Hejhar bytt inloggning (Stefan L533) har ej sett ditt svar eller frågor...1. Ja2. Ja , SEB delar upp beloppen i LBS(skatteinbet), LBE (BG) och LBP (plusgiro) på kontoutdraget och då funkar inte återrapporteringsfilen utan måste justera filen...men oftast hamnar PG i LBE beloppet på och då blir det stopp , se nedan.3. Vet inte då jag inte är firmatecknare men det kan jag inte tänka mig då det bara är en fil som jag skapar med eget löpnr och dem ser jag på bankens sida som en fil.om jag blandar plusgiro och BG i en fil och sedan försöker läsa in återrapporteringsfilen så tar det stopp "får ingen träff" då går jag in i filen tar bort plusgiro betalningen samt justerar slutsumman i filen samt går in i kass/bank och skapar en ny händelse med samma slutsumma och läser in filen på nytt så hittar levreskontran de öppna posterna. PG beloppet hitta då oftas också eftersom den är ensam kvar.E-hälsningarStefan
Jag gör en verifikation där jag redovisar varje kvitto för sig och momsen redovisar jag sammanslaget för alla kvitton
OK, jag hittade att det var ännu enklare, när man registerar nästa faktura från samma leverantör så kommer kontot från den förra fram automatiskt. Smart!
Awesome