Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag har krediterat och kvittat 2 kundfakturor men nu efter att kunden ha betalt in allting och jag fått in händelserna från banken via bank kopplingen så har jag ingenting att matcha dom mot då det i betalningen från kunden och i kassa och bankhändelser finns bodde kredit och debet fakturor samt de nya debet fakturor som ska bokföras
Hej Milena!Du kan exportera en rot/rut-fil från eEkonomi men inte läsa in någon fil för rot/rut tyvärr.Såhär är det tänkt att du ska arbeta: Skapa fakturan i programmet och registrera inbetalning från kund. Exporterat din rot/rut-fil från eEkonomi. Laddar du upp den på Skatteverkets hemsida. Skatteverket behandlar din ansökan. Godkänner dom den så betalar dom ut pengar till dig.När du har mottagit pengarna från Skatteverket går du in på på Kassa- och bankhändelser i eEkonomi. Registrerar en bankhändelse och väljer matcha.Där finns sedan ett alternativ som heter "Inbetalning av ROT- och RUT-fakturor från Skatteverket". Där matchar du den fakturan du har fått beviljad skattereduktion för.Kika gärna på filmen som finns om detta.Ha det gott!/Sanna
Jag har sedan tidigare påpekat att det vore bättre att ordernummer ligger kvar då orderbekräftelsen från början har detta nummer (och som för mig att jag trycker ordernummer på produkten) allt för spårbarheten och förkunden att följa
Tack CeciliaÅrsskiftet -16 -17 gjorde jag fel sedan gjorde revisorn fel, men nu haj jag lyckats fixat till det
Hej Monika,Precis som du skriver så går det inte att ta bort personnumret för den anställde när du skickar lönebesked. Som Fredrik skriver så är det en relevant uppgift för denna typ av dokument. Finns det någon speciell anledning till varför du vill ta bort personnumret? Om du tänker på hur det kan skickas så har vi alternativ att antingen skicka via post eller via en app som integrerar med Visma eEkonomis lönemodul. Du kan läsa mer om hur det fungerar i vårt foruminlägg Skicka lönebesked till appen Visma Employee.Du får inte skicka känsliga uppgifter om en person över e-post då det inte anses som ett säkert sätt enligt datainspektionen.Återkom om du har fler funderingar!/Fanny
Awesome