Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Utlägget gäller för en kontrollbesiktning och då får jag varken dra av eller lägga på moms? När man gör en faktura i Visma eEkonomi bas pratar han inte med bokföringen så det finns ingen verifikation i samband med fakturan? Ja Annica det låter onekligen lättare!
Hej Lisa. Tack för förklaringen, jättebra! Jag var tidigare osäker på om jag gjort rätt i förra årets deklaration eftersom jag fick en känsla av att om det står ett minussaldo på balansrapporten så borde det också stå som minustal på ruta B10 i deklarationen. Men jag kan pusta ut nu när jag vet att det blev rätt förra året (och i år)... Mvh Peter.
En synpunkt till i detta ämne: vid betalning av leverantörsfakturor sker öresavrundning automatiskt vid matchning om man betalat mindre än fakturabeloppet, t ex om man själv avrundar 1000,25 till 1000. Men om fakturan var på 999,75 och man betalat 1000 måste man manuellt lägga till denna avrundning. Jag kan tycka att dessa differenser borde hanteras på samma sätt! Det gäller ju bara om differensen är mindre än en krona.
Hej!För att få med det behöver du bara göra två snabba inställningar i programmet.Under Inställningar - Företagsinställningar - Övriga uppgifter - Utskriftsinställningar. Bocka iVisa enhet för artikel på fakturautskriftochVisa antal artiklar på fakturautskrift och spara ändringen så ska du få med det på dina fakturor i fortsättningen.Mvh, Jesper
Bokför en kreditnota på samma belopp och "betala" den också så tar de ut varandra. /Annica
Awesome