Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hmm... du skall ju nolla momskontona mot 2650/1650 per 2017-12-31 men bokföra den som dragen från skattekontot när det sker, vilket då kan vara 26/2 om du handlar med EU eller i maj om du inte gör det. När du betalar momsen så är det bara en transaktion mellan bankkonto och skattekonto och kan innehålla både det ena och det andra...
Ja det är nog det jag menar När jag går in på Ny arbetsgivardeklaration så är den tom men i maj månad så är den ifylld Så då är det nog rätt Tack
Hej NH,När du väljerÅtgärder-Betalningoch väljer ett datum på 2019 för betalning så kommer programmet säga ifrån genom att meddela:1 fel uppstod: Datum framåt i tiden kan inte anges.Det är alltså inte möjligt att registrera en betalning i framtiden även om du har det räkenskapsåret upplagt. Kan det vara så att du har lagt fakturadatum på 2019 och inte själva betaldatumet?Om du skulle ange ett felaktigt betaldatum på fakturan så ska du kunna hitta den underKassa- och bankhändelseroch ångra matchningen. Om du går in under Kassa- och bankhändelser och väljer det konto som du gjorde betalningen med samt väljer rätt period som betalningen ligger i så ska du kunna se betalningen till fakturan här. Om du då trycker på den ska du få upp ett alternativ som heterÅngra matchning, om du trycker här så ångrar du den betalning som du gjorde (det skapas en korrigeringsver. automatiskt) och du kan sedan trycka på det gråa krysset jämte bankhändelsen för att ta bort den. Då kommer fakturan återigen ligga som obetald och du kan utföra en betalning med korrekt datum.Återkom gärna i tråden om du har några funderingar eller om jag missförstår dig!/Fanny
Awesome