Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för hjälpen Mikael
Hej,Har man en stor insättning under kassa- och bankhändelser går det alldeles utmärkt att matcha detta mot flera kund- och leverantörsfakturor.Skillnaden blir att programmet inte själv kommer föreslå vilken faktura det ska matchas mot då beloppet inte kommer stämma överens med en händelse.Man får då välja att Matcha- som bokföringshändelse väljer duInbetalning av kundfaktura och sen väljer du faktura i rullmenyn. När man har valt den första så dubbelkollar du betalt belopp och sen klickar man längst ned på knappen Ny bokföringshändelse och kan fortsätta sitt urval i menyerna högst upp.Så här fortsätter du tills hela beloppet är avstämt och då väljer man Bokför.Då du skriver att det är en bankgiroinbetalning som du får i klump så tänker jag att ni kanske kan lösa detta problemet genom att Importera en återrapporteringsfil och på så sätt få de transaktioner som ingår i klumpsumman specificerade.Ha en bra dag!/Cecilia
Hej Paulina!På vilket datum i bokföringen har du registrerat överföringen till skattekontot? Menar du att skattekontot i bokföringen per 20171231 inte stämmer med saldot på skattekontot hos Skatteverket inte stämmer per 20171231?Att det diffar ett par dagar kan det göra, oavsett om det gäller skattekontot eller företagets bankkonto. Det kan ta ett par dagar från det att pengarna reserveras på kontot tills att det faktiskt befinner sig ex. på skattekontot. Så det finns inget riktigt vis att "lösa det" på i bokföringen, utan det får man leva med. Här skriver min kollega lite mer om detta.Du får gärna återkomma om du har fler funderingar.Ha en bra dag!Moa
Hej!Det låter precis som du säger att du missat steget att bokföra 2650 och 1630.Jag tänker att du bör göra en verifikation för de 1374kr som du missat att bokföra på datum i februari 2017. Bokför då 1630 D och 2650 K.Du skapar sedan en separat verifikation för de 496kr som avser momsen för 2017.Här ser du hur man hanterar moms i eEkonomi.Här ser du hur du hanterar ditt skattekonto i eEkonomi.Ha det fint!Moa
Om det var dina privata pengar också, så bör det räcka med att göra en rättelse på verifikationen i fråga med omvända konton, så att den nollas ut från firmans bokföring.
Awesome