Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Har du enbart en bankavgift som dragits från ditt konto på säg 100 kr, så bokförs den enligt nedan:1930 - 100 (K)6570 - 100 (D)Har det dragits en bankavgift i samband med en inbetalning till dig, t ex om du haft en momsfri försäljning på 1 000 kr där banken dragit en avgift på 100 så du enbart fått in 900 på kontot, så bokförs den enligt nedan:Kontantmetoden:1930 - 900 (D)3051 - 1000 (K)6570 - 100 (D)Faktureringsmetoden:1930 - 900 (D)1510 - 1000 (K)6570 - 100 (D)Har du bokfört fel får du korrigera din bokföring så den stämmer.Ha en trevlig helg!/Karl
Håller med Mikael. Du kan använda konto 5940 för både godis och ramen.Tomas TobiassonAngamato ekonomikonsult ABtel 0770-33 99 25.
Hej! Vad bra! Återkom gärna om du får någon matnyttig information från Skatteverket! 🙂Precis som du tänker jag att du får bokföra det hela manuellt i eEkonomi, via Bokföring – Verifikationer. Ska denna försäljning inte alls redovisas på momsredovisningen till Skatteverket i Svergie? I det läget tänker jag att det kan vara en god idé om du skapar separata försäljningskonton samt momskonton som avser enbart försäljningen till Danmark. Nya konton skapar du via Inställningar – Kontoplan – Nytt konto.Ha det fint! Moa
Hej! Tack så mycket för tydligt svar. Det känns logiskt att göra som du skriver och att det bör vara en tjänst. Också rätt att kostnaden för kunden inte ger rätt till skattereduktion. Jag kommer troligen bokföra på konto 3590 (övriga fakturerade kostnader). Då kan jag separera intäkterna för min timdebitering från såna här övriga arbetsintäkter. Önskar en bra dag!Med vänlig hälsning Anna
Awesome