Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå? Ni vill uppenbarligen inte förstå, eftersom ni inte vill tillhandahålla funktionaliteten. Så här skrev jag:I tredje kolumnen vill jag ha föregående års tre första månader. Alltså ackumulerat januari-mars 2016, så jag kan jämföra det med ackumulerat januari-mars 2017 som finns i andra kolumnen."Periodslut fg år" ska alltså visa ackumulerade värden. Vad har någon för intresse av att se hur en isolerad månad föregående år gick i förhållande till motsvarande månad i år? Det ackumulerade värdet däremot tar hänsyn till variationer mellan månaderna och visar t.ex. hur första, andra eller tredje kvartalet gått i förhållande till föregående år. Vill ni kunna visa också en jämförelse med föregående års månad, så lägg till ytterligare en kryssruta där man väljer månad eller ackumulerat. Hur svårt kan det vara? Speciellt som alla era andra bokföringsprogram klarat detta sedan årtionden tillbaka.Ha en fin påskafton!/Lars
Personligen skulle jag inte starta upp bokföringen för ett sådant belopp, ta det privat och ta rätt kort nästa gång!
Rent bokföringsmässigt bokför man presentkortet mot kontot 2420 kredit mot ex 1930 debet (1910 om det är kontant).När presentkortet utnyttjas bokförs 2420 debet mot försäljningskonto (3051 eller 3041) och utgående moms 2611.Hoppas det hjälpte dig lite! 🙂
Hej!Det ska inte vara några problem. OCR numret skapas av fakturanumret + ett par kontrollsiffror.Vill du inte använda dig av OCR plockar du bort detta under Inställningar - Företagsinställningar - Övriga uppgifter. Bocka urVisa OCR på fakturautskrift och spara. Här inne kan du också lägga till standardtexter om du vill skicka med ett meddelande på fakturan. Det gör du under Dokumenttexter - Fakturatext. Detta följer då med på alla fakturor. Vill du istället ha olika meddelande till olika kunder lägger du till detta när du skapar fakturan men hjälp av funktionen som heter Ny textrad inne på en ny kundfaktura.Trevlig påsk!/Moa
Hej Jonas!Det kan absolut bero på att du har korrigerat verifikationen, vanligtvis har man inte knappen Ångra matchning då.Jag är inte med helt hundra. Du har en skattehändelse på skattekontot under Kassa och bankhändelser, som är matchad och bokförd. Denna har du sedan manuellt korrigerat, genom att gå in på Bokföring - Verifikationer. Klickat Åtgärder - Skapa korrigeringsverifikation.Då är den korrigerad och klar. Om du i detta läget klickat Ångra matchning så skapas ytterligare en korrigeringsverifikation, och det tänker jag blir fel i bokföringen.Alltså; har du en händelse via Kassa och bankhändelser som du vill korrigera och har knappen Ångra matchning, klickar du där. Matcha sedan om händelsen eller ta bort den genom krysset ute till höger. Har du en händelse som du inte har knappen Ångra matchning på går du via Bokföring - Verifikationer, klickar på Åtgärder - Skapa korrigeringsverifikation. Bockar i alla kontona under Korrigera och Bokför.Som sagt, jag är inte med dig helt hundra men slå gärna oss en signal så kan vi logga in med en kod i ditt program och kika närmre.Ha det fint!/Moa
Awesome