Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Alexandra!Jag ser att du arbetar i eEkonomi Bokföring. I det programmet finns inget stöd för att skapa deklarationsblanketter. Utan för att skapa deklarationen krävs att man har eEkonomi standard, men både fakturering och bokföring. Till detta kopplar man på tilläggsmodulen som heter Deklaration. Då skapar programmet automatiskt deklarationen åt dig och du får ut två filer som du laddar upp elektroniskt hos Skatteverket, som innehåller din deklaration.Annars gör du det på Skatteverkethär.Återkom om du vill att vi kontaktar dig för mer information om tilläggstjänsterna!Ha det fint!/Moa
Hej Carl!Jag kikade på ditt kundnummer och ser att du har tilläggstjänsten som heter Deklaration/Årsredovisning.Du kommer åt denna i eEkonomi, gå in under Bokföring - Årsavstämning. Uppe till höger har du en knapp som heter Öppna deklaration. Klicka här för att öppna deklarationsmodulen.Ha det fint!/Moa
Hej!Har du bokfört betalningen mot fakturan under Kassa och bankhändelser? Gå då in under Kassa och bankhändelser. Klicka på betalningen och välj Ångra matchning. Då skapas en korrigeringsverifikation och fakturan lägger sig åter som obetald. Vill du ändra belopp på bankhändelsen väljer du Ändra bankhändelse. Spara och matcha på nytt.Om även fakturan är fel och du vill kreditera denna går du in under Försäljning - Kundfakturor - Obetalda kundfakturor. Klicka på fakturan och välj Åtgärder - Ångra faktura. Då skapas en kreditfaktura och debetfakturan kvittas mot denna. Då är du tillbaks på ruta ett och kan skapa en ny faktura och registrera betalning mot denna.Ha det fint!/Moa
aha , det förklarar saken, jag jobbar i adm500
Hej!Har ni i dagsläget ett samarbete där kunden inte har tillgång till eEkonomi, utan det är enbart du som redovisningskonsult som har tillgång och sköter den löpande bokföringen?I det läget har kunden, som det ser ut i dagsläget, ingen möjlighet att logga in och attestera fakturor utan måste som du säger ha ett aktivt avtal på varje bolag han har för att komma åt detta.Så om jag förstår dig rätt så önskar du att det fanns någon form av behörigt för kunden att kunna logga in i varje bolag men enbart kunna attestera fakturor? Det tar jag absolut vidare till vår utvecklingsavdelningen som ett önskemål, och är det fler som önskar samma sak så rösta gärna i den här tråden./Moa
Awesome