Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Kerstin.Som min kollega Karl beskrev så är det så här programmet fungerar just nu.Vi tar gärna emot input från våra kunder.Finns en idé registrerad, Artikelkontering med skuld-/fordranskonto - eEkonomidu får gärna plussa på idén om att det är fler som efterfrågar den./Patrik
Du ska alltid ha ett kreditsaldo så länge bolaget gör vinst. Om du sedan tar ut aktieutdelning debiteras kontot. Mikael Pettersson
Hej! Vad jag förstår så hjälper ni socialen med utplaceringar av barn, dessa barn bor inte hos er under denna processutan det handlar bara om utförda tjänster gentemot socialen. Vad ni behöver göra är att kolla vilken SNI-kod som är registrerat på Skatteverket och eventuellt komplettera så dessa tjänster ingår i er verksamhet.När det gäller ej avdragsgilla kostnader så ska de vara kopplade till företaget (inga privata kostnader) det kan röra sig om förseningsavgifter, böterej avdragsgilla personalkostnaderoch ej avdragsgilla representationskostnader (även momsavdraget på de nya reglerna som gäller från 2017) räntor på skattekontot är ej heller avdragsgillt. Med andra ord man kan inte låta företaget stå för vad som helst kostnadsmässigt utan att vara relaterade till företaget.En förklaring till beskattningen av ej avdragsgilla kostnader. Alla kostnader även de ej avdragsgilla räknasmed till"årets resultat". Skatten räknassedan ut på resultatet och sedan läggs ävenskatten tillpå det beloppsom ej är avdragsgillt med 22% bolagsskatt. Är man osäker på vad som är avdragsgillt men görbedömningenatt det kan varaavdragsgillt så föreslår jag att man gör avdrag för kostnaden ochvid den årliga deklarationen lämnar ett "Öppet yrkande" till Skatteverket och lämnar en redogörelse för kostnaden.Man slipper skattetillägg ochlämnaröver bedömningen till Skatteverket utan någon risk för "böter" skattetillägg som det egentligen heter.Med vänlig hälsning Thomas
Hej,Dessa uppgifter lägger du in under Inställningar - Kassa- och bankkonton - markera ditt konto - Redigera -lägg in uppgifterna - Spara.När du sedan fakturerar en utländsk kund, kommer programmet med automatik att lägga till dessa uppgifter.Ha en fin dag/Susan
Awesome