Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!I eEkonomi bokförs fakturan automatiskt så fort den skickas till kunden, förutsatt att man har faktureringsmetoden inställd i programmet. Har man kontantmetoden så bokförs den först då betalning sker. Inställningen görs under Inställningar - Räkenskapsår - Redigera aktuellt år./Karl
Detsamma, trevlig helg!Innan jag hade den här korttjänsten gjorde jag precis som Carina, för precis som hon skriver så är det superviktigt att ha koll på vilka kvitton (redovisningar) som INTE har kommit in. Däremot så hade jag bara ett konto (2442) som var Entercard för alla tre ägarna. Där bokade jag hela kortfakturan i debet då den lades in i reskontran. Sedan när ägarna redovisade så bokade jag bort den del de kommit in med kvitton på. Kvar i debet ligger då bara de poster som inte har redovisats. Så det enda jag var tvungen att hålla koll på var hur stor del av oredovisade kvitton som respektive ägare hade. Gör man som Carina så har man tre olika konton för ägarna men också tre konton att stämma av och hålla koll på.HälsningarHanna
Logga in på SKV välj skattekonto, skriv ut från fliken kontoutdrag och stäm av
Tack, för snabb feedback!
Hej!Då bankavgiften bokförs först under Kassa- och bankhändelser, där man inte har någon möjlighet att manuellt välja verifikationsserie, så är detta i dagsläget inte möjligt. Bankavgiften kommer bokföras på samma serie som du har inställd för dina vanliga Kassa- och bankhändelser. Vi har ett önskemål om detta sedan tidigare som du gärna får gå in och gilla/kommentera./Karl
Awesome