Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Det enklaste är om du går in och korrigerar via fristående verifikationer, där du konterar om kontona. Som nuläget är har du tagit upp hela intäkten med moms, d v s 742 000 på 2016. För att dela upp det på de olika åren får du skapa en verifikation på den sista december, där du skjuter upp den delen du vill ta upp på nästa år. I ditt fall skulle du kunna skapa en verifikation där du debeterar konto 3041 och 2611 på önskad uppskjuten del, och konterar det mot t ex konto 1790 - Förutbetalda kostnader och upplupna intäkter istället.Den första januari kan du sedan välja att vända tillbaks verifikationen, så försäljningen och momsen tas upp då istället. Det skapas alltså då en exakt likadan verifikation, men omvänd./Karl
Exakt vad som gäller för honung kan jag inte svara på, det är ju inget som du har "köpt in"... så det bör ju heller inte vara något du kan ta upp som en kostnad, som det står nedan."Ett företag som tillämpar bokföringsnämndens allmänna råd för K1-företag behöver inte ta upp ett lager som har ett sammanlagt värde om högst 5 000 kr i balansräkningen utan får redovisa ett sådant lager som en kostnad.""Enskilda näringsidkare som upprättar förenklat årsbokslut behöver inte ta upp något varulager i årsbokslutet om totalvärdet understiger 5 000 SEK."http://www.bokforingstips.se/artikel/bokforing/lagervardering.aspx
Förslagsvis 6590
Hej Lotta,Skriv årsavstämning i sökfältet för hjälp i eEkonomi så får du upp en hel godispåse med blandade karameller, bara söta;)Kenneth
Smart! 🙂Jag har några till salu om du behöver fler fyrfotingar... 😉
Awesome