Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag löste det! I Visma eEkonomi Deklaration/årsbokslut under kontrollera bokföring och resultatkonton kunde man visa konton och tryckte man på pennan vid konto 3912 (som felade för mig) kunde man ändra i vilken ruta på NE blanketten den skulle hamna.
Jag anade detta, men ville ändå dubbelkolla. Tack för hjälpen och trevlig helg!😊😎
Hej! Jag hoppar in i din och @AnnicaLs tråd för att du skall få svar. Jag tror att det AnnicaL menar är att du nu i 2021 bokför om momsfordran 1650 till konto 2013. Den omföringen man gör från sina 20XX konton till 2010 eget kapital görs inte förrän i början av 2022, i och med att det är då man traditionellt sett gör detta. Så du skall alltså fortfarande göra så som du angav i ditt första meddelande i 2021, men omföring från 2013 kontot till 2010 eget kapital sker inte förrän i 2022. Hoppas detta gjorde det lite klarare, ha det fint! / Josefine
Ja, det går ju också bra att korrigera verifikationen med samma konton och byta plats på beloppen i debet respektive kredit.
Hej! Tack för din fråga. I denna länken så kan du läsa om vad man skall tänka på vid ombildning samt här hur det bör redovisas till Skatteverket. I den sista länken så står det lite mer förklarat om hur man hanterar sina periodiseringsfonder. I denna tråden finns lite tips om hur bokföringen sker kring överföring av tillgångar, För att allt skall bli hanterat och bokfört rätt så rekommenderar jag dig att ta hjälp av en konsult då det är lite klurigare område, speciellt när man tar med sig periodiseringsfonder från den enskilda firman till aktiebolaget. Kanske är det någon i forumet som har gjort detta tidigare som vill dela med sig av sina tips? Ha det fint, och lycka till! / Josefine
Awesome