Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej igen! Om du nu har den som ingående balans så betyder det att du använt det kontot i tidigare räkenskapsår. Om du nu gjort det så får du flytta saldot till 2012/2010 samtidigt som du kontrollerar att saldot faktiskt stämmer mot verkligheten, dvs vad du hade som ingående saldo på ditt skattekonto det året. Ja i och med att det är något som bör likställas som eget kapital/eget uttag så blir det mot 2010/2012 oavsett om det är positivt eller negativt. Om du fortfarande vill hålla koll på vad som gäller skattekontot och vad som gäller eget kapital så kan du som sagt använda 2012 istället för 2010 så att du har ett eget separat konto för detta. Ha det fint! Josefine
Hej! Jag hoppar in i din och Roffakab's tråd för att du skall få svar. Du måste redovisa i din årsredovisning att du tagit beslut om utdelning ja, däremot så redovisar man den inte separat någonstans i ink 2 dvs inte i någon speciell ruta när det gäller utdelning till aktieägare utan det sker i din privata deklaration när den väl deklareras. Här kan du läsa mer om utdelning i årsredovisningen. Hör av dig om du funderar över något mer. Ha det fint! Josefine
Hej! Det finns verkligen inga dumma frågor och ingen kan veta allt så bara fråga om du har minsta funderingar framöver 🙂 Du är alltid välkommen till oss! Programmässigt om du har bankkoppling eller utgår från ditt kontoutdrag och sedan matchar så kommer ditt kvitto att bli bokfört på datumet då pengarna drogs vilket är helt enligt kontantmetoden. Vi har en tråd som heter Vilket datum bokföra inköp som jag tror kan vara till god hjälp för dig. Kika på den och har du sedan några följdfrågor så så är du alltid välkommen att höra av dig till oss. Ha en fin dag! //Josefine
Tusen tack för hjälpen!😃
HejNej det är inte ok. I ett bokslut ska samtliga konton vara avstämda och balansräkningen korrekt. Felet får du åtgärda med en bokslutsverifikation.Vänliga hälsningarRoffaK
Awesome