Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Lovisa!Ja det stämmer, her enskild firm. Tack vad bra, trodde att det skulle vara ok men kändes skönt att få det verifierat :). Använder inte koppling till banken utan bokar det som manuell veirifikation.Ha det fint!
Hej,I ert fall så anser jag att det är byggnad eftersom ni gör en ombyggnad som ändrar byggnadens karaktär, därmed så ska det läggas i klass 11.Om ni redovisar enligt K3 så ska ni även fördela byggnaden i komponenter.Byggnadsinventarier är mer om man installerar ett larm, värmepump eller liknande.
Logga in på Skatteverket. Gå till Arbetsgivare > Arbetsgivardeklaration > Inlämnade arbetsgivardeklarationer > Visa sammanställning för flera redovisningsperioder. På fliken arbetsgivare kan du få ut en sammanställning.
Hej. Du ska absolut utgå från bankhändelsen. Bara därifrån kan du göra denna kvittning. Du klickar på Ändra bankhändelsen och klicka i Utlandsbetalnibg, fyll i rätt valuta och beloppet i valuta. Då hittar programmet fakturan.
Hej Pär, Det känns som om det blivit lite fel redan i när du bokförde inbetalningen till Skattekontot. Om det har blivit felaktigt bokfört så kan du Ångra matchning och det gör du i översikten för Kassa- och bankhändelser. När du bokar en inbetalning till Skattekontot gör du det via Kassa- och Bankhändelser - Övrigt uttag och då blir bokningen 1930 Kredit och 1630 Debet. Så när pengarna betalas in till kontot så ska du debitera det i bokföringen. När pengar dras från kontot ska du kreditera det, precis på samma sätt som du gör med företagets bankkonto när du gör inköp till företaget. I eEkonomi under Kassa- och bankhändelser- Skattekonto - Ny Skattehändelsefinns ett färdigt bokföringsförslag Debiterad preliminärskatt och då bokas 1630 Kredit och 2510 Debet. Titta gärna på filmen Få full koll på skattekontotsom jag tror kan underlätta för dig. /Tinna
Awesome