Hej Lotta,
Denna frågan kräver att någon djupdyker i dina siffror och har kunskap om vad som är mest fördelaktigt för just dig och det går utanför det vi kan erbjuda här i forumet. Det bästa är om du ställer frågan till din redovisningskonsult och om du inte har en sådan hjälper vi dig gärna att hitta en redovisningsbyrå.
/Tinna
Hej sami_,
Ärligt talat är jag osäker på vilka regler som gäller när man får en vara i betalning för en faktura. Gör så att du tar kontakt med Skatteverket och hör hur du ska hantera detta i och med att du inte får pengar i hand utan en bil. Tänker främst på momsen men även på att de kanske har erfarenhet av liknande situationer.
När du har lite mer info är du välkommen att skriva till oss igen för vi vill verkligen hjälpa dig men är måna om att det ska bli helt korrekt.
/Tinna
Hej Alexander,
För att bokföra STIM-avgiften kan du använda ett konto i kontoklass 69xx och samma sak gäller ansökningsavgiften om tillstånd för uteservering.
Ha en fin dag!
/Tinna
Hej,
Funderar på om du skulle prova att lägga upp bilarna i Visma Anläggning (om du ändå har det programmet). Kan inte det programmet själv men har för mig att det borde kunna hålla koll åt dig.
Prova så hoppas jag det kan underlätta för dig!
/Tinna