Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tusen tusen tack 😃Uppskattar det enomrt
När du gör kreditfakturorna är det viktigt att du hänvisar till ursprungsfakturorna, men jag kan tycka att detta går att göra på en och samma faktura. Detsamma gäller sedan när du gör ny faktura. Nu är detta min åsikt, så kan vara så att det finns någon som inte håller med, men jag tycker inte man ska överarbeta för mycket. Det viktiga är att det av kreditfaktura och ny faktura framgår varför man krediterar och att den nya fakturan ersätter tidigare felaktiga. Viktigt att kunna följa upp vad man har gjort om du får frågor senare.
ok tack för extremt snabba svar 😃
Det finns en väldigt bra bok som hanterar ombildning till AB från EF som nästan är nödvändig för att göra rätt... Den finns hos Björn Lunden Information (om man nu får nämna dom här) och kostar som E-bok inte mycket... väl värt.. minst sagt...
Risken med att inte ha ett separat företagskonto är att om du åker på en skatterevision, vilket kan hända vem som helst då det ofta är slumpmässigt urval, och det finns många insättningar på ditt privata konto, så finns det en risk att Skatteverket anser att det är näringsverksamhet. Då är det upp till dig att bevisa att insättningarna inte har något med firman att göra, vilket kan vara svårt. Det finns också en risk att du missar en inkomst som skall vara med... vilket Skatteverket inte tycker om. Om du missar en utgift så är det dock inget dom bryr sig i.Men just inbetalningar kan ställa till det. Finns ju fall där man startat insamlingar som privatperson där Skatteverket då anser att det skall beskattas.... försäljning av arvegods kan bli näring m.m..... Men du behöver ju inte ha ett, ibland kostsamt, företagskonto. Bara ett särskilt som du använder till firman.... och för över ifrån när och om du tar ut en "lön"..... Lycka till!
Awesome