Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejJag har ett bokföringsfel där upplupna löner (2910) ligger kvar som en skuld från tidigare år, det är ett fel och måste tas bort i årets bokföring, är inte en skuld (tror lönemodulen krånglade och bokade inte bort). Hur korrigerar jag detta på bästa sätt
HejInte i bokslutet eller upprättandet av Årsredovisningen. Det är dock viktigt att du bokar om resultatet i samband med Bolagsstämman så att beloppet "Balanseras i ny räkning" i ÅR och Vinstdisposition stämmer överens med bokföringen dvs samlat på konto 2091.Det underlättar nästa år när du gör ÅR för 2024 och ska göra klart avsnittet "Förändringar i eget kapital".Hör av dig om du har funderingar eller frågor.Vänliga hälsningarRoffaK
HejAlla obetalda kund- och leverantörsfakturor ska vara bokförda per 2023-12-31 även om man använder Kontantmetoden. Det gäller även ROT-delen av kundfakturorna. Det låter som att ni felaktigt bokfört delar av detta i januari 2024.Vänliga hälsningarRoffaK
Tack för svaret. Har inte bokfört kostnaden, så då blir det rimligtvis som du säger och som jag trodde. Någon moms borde det heller inte bli då bidraget rör en träningsavgift till en ideell förening.
HejProblemet grundar sig nog i att ver 476 2021-04-15 korrigerades bort med ver 495 samma dag. Så i praktiken fanns posten inte kvar i bokslutet 2021 och således inget att återföra 2022-01-01 ver 262.Det låter lite märkligt men ver 262 måste korrigeras bort. Antagligen som en bokslutsverifikation 2023-12-31.Vänliga hälsningarRoffa
Awesome