Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDå transaktionen anges som ett kortköp så räknas det som en direktbetalning via kort och då behöver det inte bokföras upp mot 2440 Leverantörsskuld. Fakturan har dessutom inte något förfallodatum vilket också styrker att det är ett kortköp mot ett kvitto Så bokför betalningen från kassa och bankhändelser som ett Övrigt uttag och en egen kontering mot det kostnadskonto du vill lägga kostnaden på.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejDu bokör den när du får betalt från kassa och bankhändelser när du bokför enligt kontantmetoden i och med att den bokföringsmetoden innebär att du bokför allt på in eller utbetalningsdatumet.Under kassa och bankhändelser trycker du på knappen matcha och väljer övrig insättning och egen kontering. Välj sedan ett försäljningskonto som passar vad du har sålt. Visar med ett exempel där du sålt tjänster med 25% moms.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejJa det kan användas även om du har en licens på ett molnbaserat system.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
Ja, det är ju lite så jag känner. Men då vet jag!Tack snälla för snabbt och bra svar!Elisabet
HejGällande hur mycket du kan dra av på företaget så skulle jag rekommendera att du hör efter det med skatteverket för att få ett klart besked.I texten gällande de särskilda kraven så beror det på vad det står i avtalet mellan dig och tele2. Står det något om moms i det underlaget? personligen kan jag tycka att senare fakturor visar att det är moms på de fakturorna men skulle säga att du ställer den frågan till skatteverket också om du ändå skall kontrollera hur mycket avdrag du får lov att dra av.Önskar dig fortsatt fin dagJoachim
Awesome