Hej!
Menar ni att det som inte kostat tidigare, t.ex. att dra och släppa in fakturor, nu ska börja debiteras för?
Om jag är nöjd med hur det är nu och det fungerar bra med dra-och-släpp kan jag behålla den funktionen och slippa betala för varje leverantörsfaktura som bokas?
Hänvisa gärna till var i avtalet med er man ingått där det tydligt säger att ni kan börja ta betalt för redan fungerande funktioner bara för "ni" tycker att de ska bli bättre.
Löst! Gå till lösning.
Tiga ihjäl en tråd känns som en ohållbar kund- och kommunikationsstratergi. Behandla era kunder med respekt och ge tydliga svar utan undandanglidande kommunikatörsfloskler.
Tack
Ville bara belysa – med ett utdrag från er "Topplista" – att den här frågan skapar ett visst engagemang. Från kundernas sida.
Tack Mikael,
För att du håller tråden i liv. Inget är löst!
Som du beskriver, detta är inte den enda modulen/funktionen som genomlider tveksam och kreativ prissättning.
Jag vistas dagligen via mitt arbete som egenföretagare bland andra egenföretagare, och Visma har seglat upp som diskussionsämne #1 under luncher och annan strötid, och det är inte i positiva ordalag om jag uttrycker mig milt. Suck.
Jag har nu i alla fall sagt upp mitt avtal med er. Handligar får konsekvenser.
Helt absurt! Hur kan jag avsluta mitt abonnemang hos er? Detta är grundfunktionalitet som inte ska kosta extra!! Alternativt hur stänger man av automatisk tolkning? Jag kan tolka vad jag laddat upp och bokföra det själv. Jag vill inte ta den omständliga vägen ni föreslår som är gratis.
Det borde finnas en knapp "Tolkning".
Trycker man på den, så kostar det 25öre. Det kan jag kanske eventuellt köpa.
Men att man ska behöva sitta med dubbla skärmar och skriva av en faktura innan man ens vågar ladda in den i systemet är befängt.
Hej igen!
Förstår om ni önskat återkoppling på feedback och frågor. Det framgår tydligt i flera av era inlägg hur ni ställer er till förändringen. Vi läser och diskuterar alla kommentarer även om vi väljer att inte bemöta varje åsikt enskilt i vårt öppna forum.
Vi ser löpande över och justerar våra prismodeller och funktioner i våra program, och dessa förändringar görs alltid i enlighet med våra avtal. Vi värdesätter all feedback vi får, både här i forumet, via vår support och direkt i programmet. Era synpunkter är viktiga för oss och hjälper oss att utvecklas och förbättra våra tjänster.
Vår plan är att erbjuda ett val på fakturaunderlag att hantera med eller utan hjälp från systemet. I det fall man väljer att hantera underlaget själv fyller inte systemet i några uppgifter om fakturan/leverantören och gör inte heller något försök att föreslå lämpligt bokföringskonto när bokföringsmall ej finns. Detta ger en större valmöjlighet att aktivt välja att använda den inbyggda automationen utan att störa ert invanda arbetssätt.
Vi har stort fokus på att automationen i systemet ska bidra till ökad effektivitet och minska det manuella arbetet. Vårt mål är att frigöra tid för mer värdeskapande uppgifter och att vi kan minimera risken för fel med smart teknik, vilket vi ju hoppas ska ger er både trygghet och besparingar i er verksamhet.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.