Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Det känns inte alls bra, har du fått ordning på beräkningsformlerna? Du kan läsa in en säkerhetskopia från innan uppdateringen. Ett annat alternativ är att hämta standardlönearterna. Det gör du genom att gå in under Lönearbete - Lönearteroch klicka på knappen Jämför. Via knappen Visa skillnader ser du hur dina lönearter ser ut jämfört med de i programmet. Klicka på OK och välj Ja om du vill uppdatera lönearterna. Är det endast vissa lönearter som du vill göra ändringen på kan det vara enklare att uppdatera beräkningsformlerna manuellt. Maxbeloppet för friskvårdsbidrag är 5000/år. Läs gärna mer i Friskvårdsbidrag 2020 - allt du behöver veta »
Hej ekonomimtrep! Jag vill säkerställa att jag förstått det hela rätt. 🙂 1. Det skapades en lönekörning i November där anställd fått felaktig utbetald lön. 2. Lönekörning i december skapas, där skapar man också upp skulden den anställde har. 3. En lönekörning av typen Inbetalning från anställd skapas också i december där ni korrigerar skulden med bruttolönen den anställde betalat tillbaka. Detta låter helt korrekt och bokföringen bör ha korrigerats som den ska. Jag återskapar dessa punkter hos mig och får då följande: 1. Bokföringsunderlaget för den första felaktigt utbetalda lönen i november bokarupp 7210/7010 i debet. 2. Bokföringsunderlaget för decembers lönekörning där skulden bland annatskapatshar7210/7010 bokats tillbaka i kredit och bokatupp en fodran på samma belopp på 1610 i debet istället. 3. På bokföringsunderlaget där den anställde betalat tillbaka bruttobeloppet så bokas fodran på 1610 tillbaka i kredit och inbetalningen registreras på företagskontot/1930 i debet. Även uppbokningen för arbetsgivaravgiften i i novembers lönekörning rättas upp på detta bokföringsunderlag. Är det så du har gjort också? Gjorde du något annorlunda eller korrigerade du konton manuellt direkt på lönekörningen någon gång? Vadskiljersig på bokföringsunderlagen om du jämför med det jag beskrivit ovan? Återkom gärna så fortsätter vi kika på det tillsammans! 🙂 /My
Hejsan! Tänker att det beror på lite vad du är ute efter att konsulten ska ha för tillgång i Lön Anställd. De som kan använda och arbeta i Visma Lön Anställd är de som finns upplagda som anställda i Visma Lön och ska stämpla sina tider i sin kalender, samt de som arbetar som löneadministratörer för företagets löner. Är kanske inte helt med på vad du menar när konsulten ska stämpla arbetad tid trotts att hen inte är anställd? Vilken arbetad tid ska hen registrera? 🙂 Tänkte främst på att den arbetade tiden som registreras ska över till Visma Lön för löneutbetalning. Ska konsulten vara upplagd som löneadministratör och hjälpa till med anställdas kalendrar, attestera och annat så behöver hen finnas upplagd i Visma Lön under Arkiv - Användare - Användare. När detta är gjort så gör ni en synkronisering av register via Arkiv - Synkronisera Internettjänster för att konsulten sedan ska få ett mejl och kunna logga in till tjänsten. Då har hen samma behörigheter som andra löneadministratörer, alltså kan man attestera tider, ändra arbetsscheman, ändra avtal och se alla anställdas kalendrar bland annat. Återkom om något kännsoklart. /My
Jag skulle vilja göra en sammanställning för bolagets alla löner, så att jag kan räkna på utdelning till företagsägaren. Tidigare var det plättlätt med att bara använda kontrolluppgifterna. Vad ska jag använda för utskrift nu, för att få fram samma uppgifter?
Vi pratar runt 200-300k brutto lönekostnad, så inga hiskliga summor.Tack så mycket för svaren. Jag tror jag reder ut det.
Awesome