Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Gäller det även om en anställd byter förmånsbil någon gång under en månad ?Är det alltid den bilen man hade vid ingången av en månad som man betalar fmv för ?
Hejsan!Jag flyttade ditt inlägg till frågor gällande Visma Lön. 🙂Det går bra att fördela resultatenheter i procent, i vår skrina hjälp har vi beskrivit hur du gör detta i inlägget Bokför anställdas löner på resultatenhet och projekt. /My
Inte i den utskriften tyvärr, där får du inte fram själva fältkoden och dess summa utan egentligen endast det som syns när du skapar ett lönebesked. Tänker att det bästa i ditt fallet är att ta en kompletterande utskrift under Utskrifter och spårning - utskrifter och välja Arbetsgivardeklaration på individnivå. På denna ser du alla fältkoder och belopp för de anställde. 🙂/My
Både ja och nej. Om man jämför att köpa, eller leasa, en ny bil privat med en identisk förmånsbil så är det min uppfattning att förmånsbilen (alltid) ger en lägre milkostnad.Om man kör mycket i tjänsten så är det direkt olämpligt att välja en förmånsbil.
Hej Har Ni förskottssemester på företaget ? Bocka i så fall i för det. Om inget annat avtalats så får hen dom tillgodo om hen är anställd över 5år. Slutar personen före det kommer avräkning göras på slutlönen för de uttagna dagarna. Om inte så får du dra av det som tjänstledighet, förutsätter nu att personen har månadslön.
Awesome