Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Jenny! Vi har precis som ni, restidsersättning enligt avtal, och erbjuder också ledig tid istället som kompensation om man vill. Däremot har vi inte så många här med utlandstraktamenten.Vi har extra traktamente på 100 kr. Efter 3 månader höjer vi den delen, så attden anställde fortfarandefår ut samma nettoersättning,eftersom det skattefria traktamentet då gått ner till 70%.Det man får tänka på, som du säkert redan vet, är att all traktamentesersättning som överstiger Skatteverkets maxbelopp(t.ex. 220 kr) blir skattepliktig. Och därför tillkommer också arbetsgivaravgifter på 31,42%.Annars kan man tycka att med vissa yrken kommer vissa saker som ingår, t.ex. resor i stor utsträckning för en säljare. Därför tycker jag personligen att de ersättningar ni erbjuder verkar rimliga.Traktamente är ju helt valfritt för företaget att erbjuda eller inte, men det vet/tänker många anställda inte på.
Hej igen,När jag skapar ett företag i Lön får jag välja vilken regel jag vill gå efter och alltså inget som finns som standard förvalt. Det är många inställningar att ta ställning till och lätt att missa, men huvudsaken att du fått det korrekt nu och kan fortsätta arbeta i ditt löneprogram.Ha en fin dag!Mia
Hej, oftast ingår semesterersättning i övertidspengen så ingen extra semesterersättning ska utbetalas. Men kolla i kollektivavtalet vad som gäller för just dig.
Hej Lord!Jag tänker att du absolut manuellt kan öka månadslönen i Lön 100, det är inga problem. Detta göra man under Lönearbete - Anställda, på den anställde och flik 3 Lön.Dock brukar man vanligtvis vilja skilja på uppräknad bruttolön och månadslön och det är därför vi rekommenderar att man använder Lön 300, där det finns stöd för bilförmån med nettolöneavdrag och omvänd löneväxling.Susan länkar ovan till hur man hanterar detta i Lön 100 och här finns den skrivna hjälpen för hur det hanteras i Lön 300, så kan du se skillnaden i programmen.Ha det fint!Moa
Bra att stämma av med Skatteverket så att även de delar uppfattningen eftersom semesterersättningen tjänats in innan anställnnngen upphört. Allt för att undvika riskera skattetillägg för det fall saken bedöms annorlunda i efterhand. Mikael Pettersson