Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejkan vara bra att veta:Rotavdraget återgår till 30 procent av arbetskostnaden den 1 januari 2026.För att beviljas 50 procent i rotavdrag måste betalning ha skett senast 31 december 2025. Ansökan ska ha kommit in till Skatteverket senast 31 januari 2026 och arbetet ska vara färdigställt när ansökan skickas in.Källa:https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/rotarbeteochrutarbete.4.2e56d4ba1202f95012080002966.html
Hej EbbaFörstår inte hur svårt det skall vara att tillåta att användare kan lägga till sin egen SMTP Server.Vi hostar vår egen SMTP server och då är det upp till oss att se till så att den är igång och fungerar.Varför inte ha att om man använder en SMTP server och SMTP servern säger jag har tagit emot mejlet (Status=sent 200) så tar visma programmet det som att mejlet är skickat iväg och personen bör få det.Då är det upp till kunderna att se till att man följer dagens standard som finns för mejl utskick.Det viktiga är att man kan säga åt Visma Administration att jag vill skicka mejlen så här fort så att det kan ligga i bakgrunden antingen en liten app så som er MAPI koppling är idag eller som en liten tjänst som går igenom "kön" av mejl som skall skickas?Vi vill inte gå över till att manuellt skicka fakturorna via mejl.Vad menar ni med "går det att skicka e-fakturor direkt från programmet"? hur fungerar det om dom inte har e-faktura?Deadlinen börjar närma sig "bara" 3 år kvar till 2029..enligt mig så är detta inte svårt tillåt användare att ange sin egna SMTP server med alla uppgifter som kan tänkas behöva och sen tillåta användare att inaktivera er MAPI kopplings program om SMTP Server är aktiverat. Alternativt om kunden har Office 365 så lägg till funktionen att skicka som en app.Här finns en guide på dettahttps://medium.com/@miketobicarter/sending-emails-from-a-net-app-using-office-365-microsoft-365-azure-step-by-step-2864012e35c3om det nu är en .NET app som ni har men finns andra guider för det systemet ni utvecklar i gissar jag..
Hej @Malin Lennartsson Det finns tyvärr ingen rapport i Visma Administration som visar ROT‑procentsats per faktura. Programmet sparar bara ROT‑beloppet, inte om det är 30 eller 50 %.
Hej @Cecilia80Detta är en förändring som berör alla banker, även Handelsbanken, så det är bra att du har fått information om detta från din bank. Vad innebär förändringen?Bankerna går över till ett nytt standardformat för betalningar och filöverföringar som heter ISO 20022 (XML). Handelsbanken informerar därför om att deras nuvarande lösningar för filöverföring till Bankgirot (t.ex. BG Link, VPN‑tunnel m.fl.) inte längre kan användas för betalningar från Handelsbanken efter 2026‑05‑31. Det är alltså bankens kommunikationssätt som förändras – inte Bankgirot i sig och inte ditt bokföringsprogram. Vad betyder detta för dig som använder Spiris Bokföring & Fakturering? Den goda nyheten är att: Spiris kommer att stödja ISO 20022‑formatetDu behöver inte byta bokföringsprogramDet är inte en inställning i Spiris som löser detta utan det som däremot behöver ses över är din banktjänst hos Handelsbanken. Vad behöver du göra?Kontakta Handelsbanken och be dem hjälpa dig att byta till en filöverföringstjänst som stödjer ISO 20022När banken har uppdaterat din tjänst kommer du även fortsättningsvis kunna: * Skapa betalningsfiler i Spiris* Skicka dem till banken precis som idag, fast via den nya lösningenLycka till och ha en fortsatt fin dag!