Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Karin Z Välkommen som ny forummedlem. Vid e-fakturering finns en storleksbegränsning för bilagor. Fakturan och bilagan får tillsammans som mest vara 10 MB. Om du använder utskriftsvalet Kivra går gränsen vid 6 MB. Ett sätt att komma runt begränsningen är att försöka minska filstorleken på din PDF, till exempel genom att komprimera den innan du bifogar den till fakturan. Många PDF-program har en funktion för att minska filstorleken (“Spara som – optimerad PDF” eller liknande). Om du fortfarande inte kan få med all information i en mindre fil kan du behöva dela upp materialet på flera fakturor, alternativt undersöka om det går att digitalisera och referera till underlaget på annat sätt (till exempel genom att lägga det tillgängligt via en länk, om kunden accepterar det). Tyvärr finns i dagsläget inget sätt att helt kringgå filstorleksbegränsningen i systemet. Hoppas detta hjälper!
Hej @erikdan Har du testat även det som finns beskrivet i hjälpavsnittet Vad ska jag göra vid meddelandet Det gick inte att ansluta till databasen? Och som sagt - du är välkommen att slå oss en signal så hjälps vi åt. /Tinna
Om du har Admin, går du in i företagsinställningarna och väljer det du vill ha på det ställe som bankinställningarna ligger. Sedan berättar du för banken vad du ställt in och så fixar de resten sedan.Mvh Lena
Det var då märkligt att du inte kommer till printern när du tar begynnelsebokstaven, det är ju en vanlig Windowsfunktion!Mvh Lena
Hejsan!Som en hjälp på traven har du det som heter konteringmallar.Där kan du enkelt programmera in en slinga du kan köra vid varje månadsslut så att momsen hamnar rätt.Funktionerna som finns i den malleditorn är fantastiska. Om du tittar i hjälpavsnitten för konteringsmallar, ser du hur du kan göra. Jag önskar att jag själv hade Admin installerat i dagsläget, så hade jag kunna hjälpa dig till 100%. Det här går att lösa, inga problem. Jag vet inte om man i dagsläget kan installera en provperiod av Admin för det hade varit en väg att gå för att kunna hjälpa dig.Mvh Lena