Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag har letat och letat men hittar ingenstans där jag kan rapportera buggar för Visma online. Tacksam om någon har en direktlänk att bifoga och inte hänvisar till någon meny som jag sen inte har eller hittar.Det är inget akut så jag behöver inte ringa, vill bara rapportera in så får kodarna ta det när de har tid.
Skulle vilja kunna ändra raden Frakt i beställningsbekräftelsen som skickas till kund vid beställning. Vi kan av olika skäl inte ange någon exakt fraktkostnad då vi säljer buskar och fruktträd och vikten varierar på dessa, ex ett träd väger mycket mer än en bärbuske tex och vikten kan variera över tid. Vore bra om man istället för en summa kunde skriva nåt ex "Tillkommer" som det är nu står det 0 och en del kunder blir upprörda eftersom vi lägger på frakt på fakturan. Alt vore att kunna dölja raden "Frakt" Vi upplyser kunden om att frakt tillkommer på beställningen, detta står bla i köpvillkoren som kunden får godkänna innan beställningen går igenom. Det står också på första sidan i webbshopen men inte alla uppmärksammar detta.Hur löser vi detta?
Försöker läsa in en återrapporteringsfil, men får ett felmeddelande: "Kan inte skapa temporärfil".Vad behöver jag göra för att lösa detta?
Hej @Fun331 När du skriver ut en inbetalningsjournal ska betalraderna från AutoCollect att komma med precis som vanliga inbetalningar. Jag har ingen information om att det ska vara något fel kring detta men ring supporten så ska vi felsöka och reda ut vad det beror på. Välkommen att kontakta supporten
Hej @Gunilla65 När du vill läsa in en leverantörs prislista i en annan valuta än SEK, fungerar det så att priserna i själva filen används som grund. Du väljer sedan din leverantör, och om den leverantören har sin valuta i DKK, kommer alla artiklar och priser att omräknas enligt DKKs kurs. För prislistor som är i SEK, görs en omräkning baserad på leverantörens pris, och denna omräkning använder den valutakurs som du har ställt in under Arkiv - Inställningar - Valutakurser i företagsinställningarna. Så nej, det är inte nödvändigt att leverantörers prislistor är i SEK för att kunna läsa in dem. Systemet hanterar automatiskt omräkningar baserat på den valuta som är angiven för leverantören. Hoppas detta hjälper! Om du har fler frågor rekommenderar jag att du ringer vår kunniga support