Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Björn Hellstedt Jag har bett en av mina kunniga kollegor att kontakta dig utanför forumet och så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Hälsningar Tinna
Hej @CarinAndersson I Visma Administration 2000 finns det ingen färdig standardfakturamall där ursprungsland automatiskt skrivs ut på exportfakturor. Det bör gå att anpassa en fakturamall så att ursprungsland kommer med. Däremot finns det ingen färdig funktion i standardmallarna för att skriva ut enbart landskod (t.ex. SE, DE), och ursprungsland skrivs normalt ut med hela landsnamnet, vilket kan ta mycket plats på artikelraden. Varken vi som arbetar i forumet eller supporten har detaljerade kunskaper om malländringar. Om du vill undersöka möjligheten till en anpassad lösning rekommenderar vi därför att du bokar tid med någon av våra specialister. Det gör du antingen via supporten eller via vår hemsida. Ha en fin dag!
Hej @Moneybear Tack för din fråga. Om inloggning till bokföring och fakturering inte fungerar på iPad trots att enhet och operativsystem är uppdaterade, ber vi dig först kontrollera att din iPad och webbläsare uppfyller våra systemkrav Vi rekommenderar att du använder Safari när du loggar in på iPad. Kontrollera även att: Cookies och JavaScript är aktiveradeDu inte använder privat surfningDu provar att stänga webbläsaren helt och öppna den igen Om problemet kvarstår är du välkommen att kontakta vår support på 0470-70 60 00
Hej! Välkommen som ny forummedlem. Det här brukar bero på inställningarna för betalningsvillkor i Visma Administration. Om förfallodatum ibland blir samma som fakturadatum så är det oftast för att betalningsvillkoret på kunden (eller på själva fakturan) är satt till t.ex. Kontant, 0 dagar eller att antal dagar saknas. Saker du kan kontrollera: På kunden: Gå in på kunden och kontrollera vilket betalningsvillkor som är valt. Ändra till t.ex. 10, 20 eller 30 dagar om det är det som ska gälla. På fakturan: Ibland följer inte fakturan kundens standardvillkor om man skapat fakturan genom att kopiera eller ändra manuellt. Kontrollera betalningsvillkoret direkt på fakturan innan den bokförs. Under Inställningar – Företagsinställningar – Försäljning: Kontrollera att standardbetalningsvillkor är korrekt angivet. Om ni importerar fakturaunderlag eller använder order/kundmallar kan även dessa ha egna betalningsvillkor som slår igenom. Har sett att det ofta “dyker upp enstaka gånger” just när man byter kund, kopierar fakturor eller om kunden saknar betalningsvillkor. När man väl rättat grundinställningen brukar problemet försvinna. Vill du att vi tittar på det tillsammans så är du välkommen att ringa oss på 0470-70 60 00. Ha en fin eftermiddag!
Hej @Weronica1 Det finns två smidiga sätt att få ut en lista över era leverantörer, beroende på vilket format och innehåll du behöver: Via leverantörslistan Stå i leverantörslistan, högerklicka och välj Kopiera/exportera tabellinnehåll. Där kan du exportera listan, till exempel till Excel eller XML, och även välja att få med alla kolumner som finns tillgängliga i listläget. Via rapport Du kan också använda rapporten Leverantör m adress, övr uppgifter, filutskrift. Den laddas in via Arkiv – Mallar/Rapportgenerator – Läs in rapport, välj katalogen SpcsRapp och importera rapporten. Därefter hittar du den under Utskrifter – Inlästa/Skapade. I länken jag skickade i mitt första svar finns fler tips och tydliga steg-för-steg‑beskrivningar. Sammanfattningsvis: behöver du en snabb och flexibel export rekommenderar vi leverantörslistan, medan rapporten passar bra om du vill ha en mer formaterad utskrift. Annars är du varmt välkommen att ringa oss på 0470‑70 60 00, så hjälps vi åt! 😊