Formeln säger att ni ska räkna 1,12 på allt så här: 118,37 + 236,74 = 355,11 * 1,12=397,72 Du räknar 1,12 på endast grundtimlönen 236,74 Hoppas att du förstår vad jag menar 🙂
... Visa mer
Tråkigt att det bara är en mobilapp. Hade varit smidigt att kunna ladda upp underlag utan att behöva skriva ut dom först. Jag använder Visma admin 500.
... Visa mer
För ett antal år sedan hade vi en liknande situation. Tog hjälp av supporten som hjälpte mig sätta upp personvariabler. Kan inte hjälpa dig hur du ska göra men sök och se om du kan hitta information om det eller kontakta supporten. Gå in på Anställd - flik 3 - fält "Personvariabler"
... Visa mer
Vet du om det gäller för alla kollektivavtal eller enbart vissa? Vi tillhör Grafiska företagen - Förpackningsavtalet och jag kan inte minnas att jag läst detta någonstans.
... Visa mer
Vilken Visma använder du? Vi har Admin 500 och då kan man inte bokföra i annan valuta. I kolumnen Kvantitet skriver jag in EUR beloppet så kan man följa det hyfsat. Men önskar givetvis att möjligheten att bokföra i valuta funnits.
... Visa mer
Hej! Jag använder mig av resultatenheter på de anställda och då delas 7510 på resp resultatenhet. Vet inte om det kan vara en lösning för dig men jag tycker det fungerar bra!
... Visa mer
Hej, det stämmer! Semesteravdraget baseras på nuvarande arbetstid i detta fall 100% medans semesterlönen baseras på den arbetstid hon hade vid tillfället för intjänandet. När man går upp i arbetstid blir det så här och tvärtom när man går ner i arbetstid.
... Visa mer
25 semesterdagar är man berättigad till men de ska delas upp på betalda och obetalda. Dessutom är de första 120 dagarna under en föräldrarledighet semesterlönegrundande (180 dagar för ensam vårdnadshavare).
... Visa mer
Om du tittar högre upp på sidan, tredje raden. Kan vara att någon av de rutorna är i bockade. Prova att ta bort bocken där och se vad som händer!
... Visa mer
Hej @Tinna Gunnarsson! Ni har tolkat mig rätt så tack för svar, nu vet jag hur jag gör i Visma. Då blir det att kontakta Fora och reda ut resterande! Mvh Catarina
... Visa mer
Hej Sofia L! Den anställde skulle bara arbeta 6tim pga sjukskriven 2tim. Då kan du inte göra avdrag för semester med 8tim + 2tim sjuk för då är ju arbetstiden 10tim. Semesterlönen och semestertillägget är intjänat sedan tidigare och betalas ut för hela dagar därför blir det beloppet högre än semesterlöneavdraget. Visma har räknat ut allt rätt! Mvh Catarina
... Visa mer
Hej!
För första gången ska den överskjutande delen av arbetstidsförkortningen sättas av till pension till Fora. Har hittat hur jag registrerar det i kalendariet men hur går jag till väga därefter?
Finns det en rapport jag kan ta fram och läsa in på Fora? Eller kommer det med i den årliga Fora-rapporten?
Hur gör ni andra? Tack på förhand!
... Visa mer
Hej! Varför ackumeleras leverantörsfakturor för alla år under årets inköp? Det finns ju även föreg års ink men i det fältet är det tomt? Ser att det är samma under kunderna - all omsättning ligger under aktuellt år och inget under föregående år?!
... Visa mer
Hej!
Min chef undrar om jag kan skriva ut kalendariet? Hon tycker det är tydligt och pedagogiskt att visa för de anställda. Skärmdump blir inte bra då man får "klippa och klistra". Någon som vet??
... Visa mer