Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejKan du bifoga en bild på korrigeringsverifikationen så jag får se hur den ser ut./Joachim
HejDet blir inte fel men man vill ha tidigare års resultat samlade på konto 2091 i slutändan så lika bra att bokföra om det till 2091 direkt istället för att först lägga det på 2098 som man ändå sedan måste bokföra om igen./Joachim
Hej @Emmaaa Välkommen som ny forummedlem. Vi har inte så mycket information om detta här i forumet. Mitt förslag är att du kontaktar Yabie själva, då de har absolut bäst koll på hur integrationen fungerar tillsammans med eEkonomi och kan råda dig om hur du arbetar smartast i kombinationen eEkonomi + Yabie. Jag länkar deras kontaktuppgifter nedan: https://vismaspcs.se/integrationer/partner/yabie2 support@yabie.com 010 - 551 73 33
Hej @ Jennie76 Anledningen till öresdifferensen är att beloppen i balansräkningen avrundas både individuellt och totalt, vilket kan leda till en differens när man jämför summan i balansräkningen med de avrundade enskilda beloppen.Det smidigaste sättet att korrigera detta är att justera med 1 kr i kolumnen för balanserat resultat, i rutan för "balanseras i ny räkning". Trots att det kan uppstå en differens på 1 kr i själva rutan, är det viktigaste att beloppen vid årets utgång är korrekta. Till exempel:IB 2091: -410 997 kr (avrundat från -410 997,35)Förändring 2091: 102 184 kr (avrundat från 102 183,71)Vid periodens slut: -308 183 kr (avrundat från -308 183,64) För att justera detta ska du göra en liten ändring på 1 kr i kolumnen för balanserat resultat så att det stämmer med raden i balansräkningen.Exempel: Om du har 1,40 kr i belopp vid årets ingång och förändringen i "balanseras i ny räkning" är 1,40 kr, så avrundas de individuellt till 1 kr vardera. Detta blir totalt 2 kr. Men, summan av båda dessa (2,80 kr) avrundas upp till 3 kr i balansräkningen. Därför blir 1 + 1 = 3, och en justering med 1 kr är nödvändig för att beloppen ska gå ihop. Vill du att supporten visar dig i ditt program är du alltid välkommen att slå oss en signal.
bra tips i denna tråd: https://forum.vismaspcs.se/t5/Diskussion-i-Visma-eEkonomi/Bokfora-fran-faktura-fran-Australienskt-foretag-med-EU-VAT/m-p/142708Om inköpet är bokfört på "förra året" så bör du boka om inköpet som tillgång d.v.s på Lager, konto 1450 (D) och som motkonto 4950 (K)
Awesome