Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @LiselottN Välkommen som ny forummedlem. För att ändra bokföringskonton på dina kundfakturor så att de läggs mot egen skapade konton (t.ex. 3011, 3012 och 3013) istället för 3044, behöver du göra följande: Ändra artikelkonteringar:Gå in på artikelkonteringen för de artiklar du fakturerar och ändra bokföringskonto där.Du hittar inställningarna för artikelkonteringar under Inställningar - Artikelkonteringar i menyn. Boka om tidigare fakturor:För de fakturor som redan skapats kan du manuellt boka om dem med en ny verifikation för att ändra till de önskade kontona. Artikelkonteringen bestämmer hur dina kundfakturor bokförs, inklusive vilken momssats som används. Genom att ändra artikelkonteringen säkerställer du att framtida fakturor bokförs korrekt på de nya kontona du har skapat. Trevlig helg!
Hej @__Ruud För att vi ska kunna lägga till ditt bankkonto registrerat hos Wise Payments Limited behöver vi några ytterligare uppgifter från dig. Mitt tips är att du kontaktar vår support och att du har följande information tillgänglig: Bankens namn:Bankens BIC-/SWIFT-nummer:Länk till bankens hemsida: Välkommen att kontakta supporten.
Hej,Jag har samma (eller i a f ett likartat problem) nu när jag ska göra bokslut. Ser att en utländsk betalning blivit felaktigt bokförd, där betalda beloppet och kursdifferensen kommit på fel konto vilket gör att avstämningen av kundreskontra i bokföringen inte stämmer. Problemet är att det inte finns någon "Ångra" knapp på banktransaktionen eftersom denna bokfördes manuellt p g a att betalningen gällde två olika fakturor, en i Euro och en i SEK. Jag har försökt att göra korrigeringar av verifikationerna för betalningen men detta verkar heller inte gå. Helst skulle jag vilja ta bort betalningen för båda fakturorna och lägga in dessa igen med korrekta konteringar. Hur gör jag då?
Hej @Marianne Bas Vi vill självklart försöka hjälpa dig men för att kunna göra det behöver vi en bild av din balansrapport för att kunna se vilket/vilka konton du ska balansera emot. Återkom med mer info så kan vi säkert hjälpa dig sedan. /Tinna
Hej @KW2023 Det är alltid svårt för oss att felsöka via forumet eftersom vi inte kan se din bokföring direkt men här är ett par tänkbara orsaker som kan bidra till att du får meddelandet om avvikande belopp: Du har bokfört ett felaktigt belopp.Du har bokfört på fel bokföringskonto.Fel momskod är kopplad till det använda bokföringskontot.En artikel är kopplad till fel artikelkontering.Du har använt en artikelkontering som har fel inställningar. Jag rekommenderar att du klickar på länken i meddelandet om avvikande belopp för att öppna listan med de verifikationer som behöver kontrolleras. Om du bedömer att någon av verifikationerna är rätt trots anmärkningen behöver ingen åtgärd göras – verifikationsraden kommer att inkluderas i momsredovisningen när du bokför den. För mer detaljerad information om och ytterligare felsökningssteg kan du läsa igenom hjälpavsnittet Avvikelser momsredovisning. Hoppas detta hjälper dig. /Tinna
Awesome