Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! När jag ringde supporten och bad om en förklaring till varför man börjar ta betalt för automatisk tolkning av informationen vid inläsning fick jag svaret att man lägger mycket resurser på att förbättra denna funktion. Men detta är bara ett svepskäl enligt mig.Jag får nämligen fakturor som PDF från bolaget VISMA Amil, ett bolag i VISMA koncernen. Dessa fakturor klarar inte att läsas in med tolkning av fakturanumret utan det måste man fylla i manuellt. Alltså klarar inte tjänsten att läsa in VISMAS egna fakturor. Trots det skall man alltså betala 3.50 kr.
Tack för svaret Lena
Hej @MiasRedovisning Vi har ingen känd störning just nu men det skulle kunna vara ett tillfälligt fel hos Skatteverket. Testa gärna att skicka igen och om det inte löser sig så ringer du oss på 0470-70 60 00 så får vi undersöka närmare. Välkommen att kontakta oss!
De tog bort detta i samband med införandet av kostnaden för fakturatolkning. Jag var i kontakt med Visma/Spiris i den vevan och undrade då varför den inte längre föreslog konton, och hon jag pratade med sa att det hade med tolkningen att göra, trots att jag påpekade att det fungerade utan tolkning tidigare. Fick ingen jättebra förklaring. Jag påpekade även att jag tyckte det var riktigt fult att försvåra processen och ta bort saker som tidigare fanns bara för att göra det krångligare, vilket hon verkade hålla med mig om och sa hon skulle föra det vidare.
Ja, såklart vill Spiris att vi ska använda deras tolkning för 3,50 styck istället! Blä!