Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej@Djungeln!Tack för din fråga. Om bildunderlaget hade varit en leverantörsfaktura så hade du kunnat skicka det för betalning från eEkonomi. I detta fallet är det ju ett Kvitto som ska fotas och bokföras. Själva betalningen som ska göras till medlemmens konto behöver då göras manuellt på banken.Hanteringen i eEkonomi görss sedan enligt följande. Fota och få in bildunderlaget i programmet. Därifrån får du sedan bokföra det på ett lämpligt sätt och är du osäker på hur det ska konteras då rekommenderar jag att du antingen pratar med någon bokföringskunnig eller ställer frågan i vårt forum för "Bokföringsfrågor".Det går bra att svara på mitt svar om du har vidare funderingar i ditt ärende. Ha en fin måndag!
Hej!Felet är bankhändelsen där det står Övrigt uttag, den har blivit felaktigt matchad! Klicka på bankhändelsen - Ångra matchning - därefter Matcha - Betalning av leverantörsfaktura - välj fakturan i rullistan.
Hej @Victor_s Välkommen som ny forummedlem och väkommen som ny användare av Visma eEkonomi. I vårt användartips Ingående balanser i Visma eEkonomi kan du läsa om hur du smidigt registrerar ingående balans. Vi har också ett fantastiskt hjälpavsnitt "Nu ska vi se till att du kommer igång". Här hittar du suverän information, inklusive länkar till våra interaktiva guider som visar dig alla smarta funktioner i programmet. Dessutom finns det massor av inspelade filmer som är just för Visma eEkonomi Pro – allt helt gratis och tillgängligt när som helst. Ha en fantastisk helg! /Tinna
Hej @UET AB Tack för att du har väntat på svar. Jag har nu fått återkoppling från våra kollegor på försäljningsavdelningen. De rekommenderar att du bokar en 30 minuters gratis rådgivning med en av våra byråexperter, vilket låter som ett utmärkt nästa steg. Du kan välja en tid som passar dig genom att boka här Ha en riktigt trevlig helg! /Tinna
Hej @Susanna Välkommen som ny forummedlem. Vad gäller kundfordringar så bokförs dessa automatiskt på konto 1510 i eEkonomi, medan leverantörsfakturor hamnar på konto 2440. Det finns tyvärr ingen inbyggd funktion för att ändra dessa standardkonton i systemet. Om du behöver skilja på koncerninterna och externa kundfakturor samt leverantörsfakturor, kan du dock göra manuella ombokningar i din bokföring. Genom att manuellt bokföra om transaktionerna till andra konton kan du skapa en tydligare separation. Observera dock att dessa manuella ombokningar inte påverkar reskontran. Vi förstår att detta kanske inte helt möter dina behov men det är så VIsma eEkonomi fungerar idag. Trevlig helg och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Awesome