Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @UET AB Tack för att du har väntat på svar. Jag har nu fått återkoppling från våra kollegor på försäljningsavdelningen. De rekommenderar att du bokar en 30 minuters gratis rådgivning med en av våra byråexperter, vilket låter som ett utmärkt nästa steg. Du kan välja en tid som passar dig genom att boka här Ha en riktigt trevlig helg! /Tinna
Hej @Susanna Välkommen som ny forummedlem. Vad gäller kundfordringar så bokförs dessa automatiskt på konto 1510 i eEkonomi, medan leverantörsfakturor hamnar på konto 2440. Det finns tyvärr ingen inbyggd funktion för att ändra dessa standardkonton i systemet. Om du behöver skilja på koncerninterna och externa kundfakturor samt leverantörsfakturor, kan du dock göra manuella ombokningar i din bokföring. Genom att manuellt bokföra om transaktionerna till andra konton kan du skapa en tydligare separation. Observera dock att dessa manuella ombokningar inte påverkar reskontran. Vi förstår att detta kanske inte helt möter dina behov men det är så VIsma eEkonomi fungerar idag. Trevlig helg och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Hej @magnus51 Välkommen som ny forummedlem. Så här gör du för att skapa en PDF-kopia av ett bildunderlag, ifall du inte redan har det sparat på datorn: Gå in på verifikationen där bildunderlaget är bifogat.Klicka på "Kopplad bild" om rutan inte visas automatiskt.Längst ner i menyn hittar du en liten skrivarikon – klicka på den. När du klickar på ikonen i Chrome, kommer du till en förhandsgranskning av underlaget. Här kan du klicka på ladda ner-ikonen som finns till vänster om skrivarikonen. Underlaget laddas då ner i Utforskaren och sparas automatiskt som en PDF-fil. Om detta inte sker automatiskt, kan du testa att klicka i rullgardinsmenyn för filformat och välja PDF. Om du inte får det att fungera är du självklart välkommen att slå en signal till vår kunniga support så hjälper vi dig gärna. Trevlig helg! /Tinna
I kundkortet på kunden så kan man välja betalning (nere till höger)Primärt företagskonto ger då svensk kund Bg numret på fakturan medan Bank och checkräkningskonto ger bankkontot, men är osäker på om det också ger IBAN
Hej!Jag vill ha att det står Finland och svenska VAT numret. Det gick att lösa med leveransadress i Finland men man klickar inte i basera momsredovisningen på leveransadress utan väljer Sverige som land under kunden. Då får jag med Finland på fakturan som leveransadress och svenskt vatnummer och den räknar med momsen.Men då dök problemet upp att fakturan blir ju på Svenska...Funderar på att ta bort VAT numret och lägga det som en Note på fakturan bara i stället. Det kanske är lättast...
Awesome