Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Kompletterande svar/åsikt från en f.d. samfällighetsföreningsordförande (det var en munfull det...).Och med ursäkt om du har full koll på detta redan.Jag tolkar det som att du har flera, delvis överlappande, önskemål.1. Medlemsregister (register över fastigheter som är medlemmar i samfälligheten).2. Faktura-adressregister, vart avierna för respektive medlems (fastighets) avgift skall skickas.3. Adressregister på alla fastighetsägare.Skulle jag vilja påstå att du i Visma eEkonomi idag kan lösa 1. och 2., helt enligtförslagen från@Tinna Gunnarsson.Tyvärr kan du inte med 100% säkerhet hantera 3. Eftersom du bara kan ha en faktueringsadress och en leveransadress så fungerar det inte om det finns mer än två delägare av en medlemsfastighet. Enbart för faktuering behöver man lite krasst bara ha koll på adressen till en av ägarna, de är alla solidariskt ansvarig för att betala medlemmens/fastighetens avgift. (Min icke-jurist-utbildade tolkning.)Å andra sidan så vill man ha ett komplett ägarregister; dels för att kunna hantera om inte utsedd fakturamottagare kan nås men också för att hantera andelsräkning på årsmöten/stämmor. Och där räcker inte eEkonomi till idag.
Härligt! Ja ibland är man lite blind men då får vi hjälpas åt. Hoppas du får ihop det och annars är du alltid välkommen att återkomma. /Tinna
Hej @Martina2 Tack för att du kontaktar oss och välkommen som ny forummedlem. När du byter program från Bokio till Visma eEkonomi får du med dig ditt kundregister, artikelregister samt din bokföring som du läser in via SIE-filer. Du ska definitivt kunna se verifikationerna som avser dina momsrapporter och bokslutsverifikationer. Dock ser du inte momsrapporten under Bokföring - Momsredovisning utan endast bokföringen. Är det något som är oklart och som du vill att vi kikar på är du alltid välkommen att ringa vår programsupport som vid behov kan koppla upp och visa dig i ditt program. /Tinna
Så bra. Nu är det kalibrerat.Tack.
Hej @Bokföra Vad roligt att du ska starta upp ett nytta aktiebolag och att du väljer Visma eEkonomi. Just den prismässiga biten har jag svårt att svara på här i forumet men i programhjälpens avsnitt Lägg till ett företag i Visma eEkonomi Smart står det: Du kan, till ett reducerat pris, lägga till ytterligare ett företag i Visma eEkonomi Smart. För att göra det tar du kontakt med vår försäljningsavdelning på 0470-70 61 00. Så slå en signal och prata med mina kunniga kollegor så vet jag att du får korrekt och bra hjälp. Ha en fin eftermiddag! /Tinna
Awesome