Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Sir Thomas Tack för att du kontaktar oss. Om du har följt instruktionen Underlag till Fora och fyllt i det Forabelopp som tjänades in innan ni började arbeta i Visma Lön Direkt under Lön Direkt - Anställda, fliken Ingångsvärden men att det inte blev korrekt så behöver vi kontrollera vad som hänt. Av den anledningen behöver du slå en signal till vår programsupport så ska vi hjälpa dig. Välkommen att kontakta programsupporten /Tinna
Bokslutet gör du färdigt med de siffror som gäller för 2023. Har inget med betalningen av momsen att göra. Den betalningen hör till 2024.
Hej @GabrielS Precis som du skriver räcker det inte att endast skapa momsredovisningen, skicka den till in till Skatteverket, utan den ska bokföras det som en händelse och sedan matchas. Vi har en Checklista för momsredovisning i Visma eEkonomi som i detalj beskriver alla steget du ska göra: Vad gäller dina händelser som berör en låst period vill jag be dig kolla med Skatteverket hur bör du hantera det. Behöver du sedan ytterligare hjälp i programmet är du alltid välkommen att höra av dig till oss. Ha en fin dag /Tinna
Hej@Fd medlemoch varmt välkommen som ny forummedlem! Jag hittade den här tråden där en användare fick samma felmeddelande som du. Om det är ditt företags första år så tänker jag att lösningen i den tråden kan vara till hjälp för dig. Om lösningen inte fungerar för dig eller om jag har missuppfattat din fråga så får du gärna återkomma i tråden så kikar vi på det igen. Ha en fin måndag! /Tinne
Hej @Malin kassör och välkommen till forumet, kul att du vill hänga här med oss! Jag kikade lite på detta och ser att ni har aktiv bankkoppling. När ni har aktiv bankkoppling kan programmet "lära sig" vissa bokföringshändelser och bokföra dessa automatiskt åt er. De bankhändelser som programmet med säkerhet kan stämma av bokförs direkt och visas under fliken Periodens bankhändelser i Kassa- och bankhändelser. I hjälpavsnittet Matcha bankhändelser kan du läsa om kriterierna för när programmet kan matcha händelser automatiskt. Jag tänker att detta är orsaken till att du ser vissa betalningar som färdiga verifikationer. Du kan börja med att stämma av det genom att jämföra det som blivit bokfört per automatik och se om det stämmer med de kriterierna som finns i hjälpavsnittet. Om du inte får ihop de fakturor som programmet automatiskt har matchat och bokfört så tänker jag att du kan slå en signal till supporten så kan vi hjälpa dig att dubbelkolla det tillsammans. Återkom gärna om något känns oklart eller om du har någon annan fundering. Ha en fin dag! /Tinne
Awesome