Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Greg1111! Det är inte helt lätt att tyda varför du får upp felmeddelandet utan att se hur det ser ut i ditt program. När du felsöker så kan du börja med att felsöka direkt via felmeddelandet och jämföra dina siffror i balansräkningen. När du får upp felmeddelandet klickar du på på Gå till, då kommer du till Förändringar i eget kapital och kan där stämma av Belopp vid årets utgång och jämföra mot balansräkningen. Är du säker på att du har glömt bokföra föregående års resultat? Jag hittade nämligen den här tråden där en annan användare verkar haft samma scenario som dig, som berodde på öresavrundning. I tråden har en användare lagt in en lösning som har fungerat för flera användare - kika igenom den och se om det kan hjälpa dig. 🙂 Önskar dig en fin måndag! /Tinne
Hej @Fd medlem Precis som du skriver så finns det idag ingen integration mellan Visma eEkonomi och Bygglet men däremot mellan Visma Administration och Bygglet. Vi bygger inte själva integrationerna utan det gör våra leverantörer av tredjepartslösningar så min rekommendation är att du tar kontakt med Bygglet för mer information. Om du får någon tidsplan får du gärna uppdatera tråden så kan du kanske hjälpa någon annan användare i samma situation som du. Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. //Tinna
Det hindrade inte att fullfölja årsavslutet.Jag tror att jag tänkte lite fel. Vi bröt räkenskapsåret 31/8 och momsredovisningen kom på då på innevarande år. Konto 2650 stämmer.
Hej Agneta-72! Jag har kikat på detta och tror faktiskt att det just i den här situationen är bäst att du ringer in till våra kollegor på supporten så att de kan hjälpa dig kika på detta i realtid. Önskar dig en fortsatt fin dag! /Tinne
Insättningarna kommer att värderas i SEK vid bokföringen till den dagskurs som gäller när betalningen kom - det är därför det bokförs en kursdifferens vid betalningen om kursen ändrats från fakturadagen. Vid bokslutet ska du göra en värdering av det kvarvarande saldot i GBP till den kurs som gäller då (Riksbankens crosskurs går bra att använda) och bokföra skillnaden i en manuell verifikation.
Awesome