Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,Det kommer i en klumpsumma i SIE-filen. Så det som sålts under den dagen samt vad som har betalats in på banken.ex1930 1 0002611 2003051 800Sen om det är flera försäljningar i de 1 000 kr framgår inte.Salongen tar betalat med kort.Vet inte om det besvarade din fråga.// Caroline
Hej daluxfsn! Vi är inte riktigt med på din frågeställning och skulle uppskatta om du kunde förtydliga din fråga så ska vi gärna hjälpa dig sedan. Välkommen att höra av dig Tinna
HejOavsett om du väljer verkliga datum eller 2021-12-31 kommer du att behöva bokföra i en period som redan ägt rum men även om jag förordar verkliga datum så är ditt förslag acceptabelt. Huvudsaken är att du har rätt saldo i bokslutet och ÅR.Vänliga hälsningarRoffaK
HejDet är lite svårt att svara på din fråga då din uppställning är inkonsekvent. Har du ett tillgodohavande på moms ska det regleras med 2650 i kredit. I din uppställning måste man lägga 473 000 Debet på konto 2650 vilket innebär att du reglerar en skuld inte ett tillgodohavande.Det framgår också tydligt av din text att diffen inte bara består av momstransaktioner utan också andra saker t ex slutskattsedel och kanske räntetransaktioner.Föreslår att tar ut ett kontoutdrag från skatteverket på ditt skattekonto och stämmer av de enskilda posterna. Förr eller senare måste detta göras. Vill du ha hjälp kan du kontakta mig på casperkonig@gmail.comeller någon annan på forumet.Vänliga hälsningarRoffaK
Är så tacksam för att du vill ta dig tid att hjälpa en ännu virrigare novis 😄Tack RoffaK!
Awesome