Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejHelt rätt. Att välja konto kan vara svårt ibland men i detta fall har du valt 4000 Inköp av varor dvs material eller varor till försäljning. Viktigast är nog att du fördelar dina kostnader på ett antal konton och att du är konsekvent.Osäker? Släng ut en fråga på forumet eller casperkonig@gmail.com.Vänliga hälsningarRoffaK
Det beror nog på att det är registrerad som betald, då ska man inte kunna ändra!Men det är bara att göra en manuell verifikation med hänvisning till kundfakturan! 😃
Hej Sofie, Detta kan du hitta mer information om i hjälpavsnittetVilket alternativ ska jag välja i resultatplaneringen. I det hjälpavsnittet finns även en länk till sidanResultatplanering som jag hoppas ochtror kan vara ett jättebra stöd för dig när du ska göra ditt val. Lycka till och välkommen tillbaka till forumet Tinna
Hej! Tack för att du hörde av dig med en fråga. Vill man fördela kostnaden på flera resultatenheter så behöver detta göras manuellt i samband med att man skapar en leverantörsfaktura och bokföra sina kostnader. På min bild nedan ser du att jag har angett bokföringskonto 4000 på två rader där jag fördelat beloppet på 1000kr/2 = 500kr vardera. Därefter kopplar jag sedan mina resultatenheter mot respektive kostnadsbärare och detta får man hantera manuellt. Har vi någon annan användare som har möjliget att tipsa JCederholm om hur ni hanterar detta i Excel så är ni varmt välkomna att göra ett inlägg i tråden. Vänligen Tinna
Stort tack! Det såg ut att lösa sig alldeles förträffligt 😄
Awesome