Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Detta är något du gör manuellt, det skapas ingen sådan verifikation vid låsning av årsredovisningen. Önskar dig en fin kväll! /Tinne
Exakt som du skriver. Sparar man pengar till momsskulden och halva beräknade resultatet, så borde det vara "safe". Så gör nog många med enskild näringsverksamhet.Betalar du sedan debiterad prelskatt runt den 12:e var månad, kan man ta det från "safe" beloppet. Om detta är märkbart större eller mindre, kan det vara dags att lämna preliminär inkomstdeklaration och få ett bättre anpassat prel.skattebeslut.
Tack Henrik!Tänk vad enkelt om det varit en aktiv länk under texten, IB kan bara importeras för det första räkenskapsåret. Då hade varken du eller jag mötts här!B4N/Rg
Hej Anders, Tack för din fråga. Du har helt rätt i att detta fungerar i Visma Administration men inte i Visma eEkonomi. I Visma eEkonomi är det precis som Annica skriverendast möjligt att ändra nummerserie innan du har skapat din första faktura.Efter att du skapat denna går det inte längre att göra ändringar i nummerserien utan den fortsätter sedan i löpande ordning och kan inte redigeras. Önskar dig en fin dag! /Tinna
Hej!Svaret på detta beror på om det är en kapitalförsäkring du skaffat på Nordnet eller om det är en vanlig aktiedepå.Om det är en vanlig aktiedepå så måste du ha ett så kallat LEInr och sedan bokföra varje inköp och försäljning för sig. Det kan vara rätt mycket att hålla koll på om du köper och säljer mycket.Det lättaste är att istället öppna en kapitalförsäkring och investera i den. Då bokför du bara insättningar och uttag men inget av det som händer inne i försäkringen vilket underlättar bokföringen rejält.MvhLovisa
Awesome