Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsteve141, Jag har ställt frågan vidare till mina kollegor och ibland är det svårt att avgöra om en fråga är programrelaterad eller ej men vi vill självklart försökahjälpa dig att komma vidare. Däremot finns det många olika fält och olika flikar som du kan ha fyllt i och det är svårt för oss att avgöra en påverkan av gjorda val i programmet via forumet. MIna rekommendation efter att ha varit i kontakt med teamet är att du ånyokontaktar supporten och att dutydligt beskriva ditt ärende, hur du har gjort samt hur du önskar att det ska vara. Hänvisa gärna till att det finns ett ärende gällande en forumtråd registerat på ditt kundnummer. Och återkoppla gärna i tråden till mig och Tinne så vi vet att det har löst sig för dig. Välkommen att kontakta supporten /Tinna
Hej Caroline, Bra att du tog kontakt med våra kollegor på supporten men vad är det som inte gick att lösa?Hör av dig och berättad lite mer så kanske vi i forumet eller någon annan forummedlemkan hjälpa dig att komma vidare. Välkommen att höra av dig Tinna 🙂
Hej @Fd medlem!Det löser du enklast genom att hantera matchningen mellan fakturorna och betalningarna när allt finns i systemet.Exempel:Du har skapat 2st fakturor på 5000 kr och har fått in 2st betalningar under Kassa- och bankhändelser. En på 7000 kr och en på 3000 kr.Under Kassa- och bankhändelserväljer du att Matchabetalningen på 7000 kr. Du väljer upp Inbetalning från kundfaktura som bokföringshändelse och den första kundfakturan på 5000 kr. Då har du ett belopp kvar att stämma av på 2000 kr och klickar på Ny bokföringshändelse. Du väljer återigen upp Inbetalning från kundfaktura som bokföringshändelse och den andra kundfakturan på 5000 kr innan du klickar på Bokför. Den andra fakturan blir då registrerad som delbetald.Nu väljer du att matcha nästa betalning, på 3000 kr. Välj upp Inbetalning från kundfaktura som bankhändelse och den delbetalade kundfakturan. Belopp kvar att stämma av blir 0 kr och du kan klicka på Bokför.Hoppas att det inte blev allt för rörigt 🙂Marielle
Hej! Tack för din feedback och idéer till eEkonomi för föreningar. Tycker du har väldigt bra synpunkter som vi självklart ska ta med oss. Sen kan jag inte säga mer just nu om status kring dem, men tack för att du delar med dig! Jag tänkte visa dig lite förslag på hur ni kan arbeta på bästa sätt som en förening i Visma eEkonomi. I denna PDF kan du läsa mer om Visma eEkonomi för föreningar. Det finns även en annan forumtråd som heter "Faktureringstips för föreningar" som jag skulle vilja lyfta om du kan hitta en väg för er genom de tipsen. Tack för din input, och ha en fortsatt bra dag!
Hej EvgeniaM! Jag är inte helt med på vilka steg du har gjorti Visma eEkonomi för attregistrerainbetalningen på fakturan. Jag tolkarditt första inlägg som att du har registrerat en inbetalning på en faktura genom att matcha. Matchning görsunder Kassa- och Bankhändelser, där dukan matcha mot ett Företagskonto, Kassakonto eller Skattekonto. Du skriveri ditt senaste inläggatt du inte har matchat mot ett bankkonto eller kassakonto, därför skulle jag vilja vetahur du har gjort när du har registrerat inbetalningen på fakturan. Vart i programmet registrerade du inbetalningen och hur gjorde du? Du får gärna återkomma och beskrivavilka steg du har tagit så ska jag självklart hjälpa dig vidare. /Tinne
Awesome