Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Du kan alltid skapa en korrigeringsverifikation som vänder bort din manuella bokning och sedan matcha från Bankhändelser. Om du har bankkoppling kan du inte ta bort bankhändelsen vilket annars hade varit ett alternativ.
​​​​​​Hej! Jag ser att du har enannan aktivtråd gällande din fråga i bokföringsområdet, min kollegahar bifogat ett svar i den tråden. Kika gärna i den tråden för att se hur vi föreslår att vi går vidare i dessa frågorna. /Tinne
Hej Anna! När du importerar kontoutdrag från bankenär det en CSV-fil du ska ta ut. Om du får ett felmeddelande som säger att det inte finns uppgifter i filen så gissar jag attdet vara fel uppställning i kolumnerna. För att importera ett kontoutdrag i CSV-format måste filen åtminstone inkludera en kolumn med datum i någon av standardformaten, exempelvisÅÅÅÅ-MM-DD,en kolumnmed belopp samt en kolumn med referenser. Exempel: Datum;Referens;Belopp 2019-06-04;Faktura123;123,25 2019-06-02;"Betalning leverantör";-500,00 2019-06-01;Faktura122;100,00s 2019-06-01;Faktura 99;123,25 För att själv kontrollera att kolumnerna stämmer enligt ovankan du öppna upp CSV-filen i excel och jämföra med exemplet ovan. Du kan också läsa mer om hur du sparar data i en CSV-fili vår skrivna hjälp om Import av kontoutdrag. Jag hoppas att detta hjälpte dig i din fråga. Hör av dig om du fortfarande har problem efter att du provat stegen ovan så kikar vi vidare på det. Önskar dig en fin dag! /Tinne
Okej!Jag provar det, tack för svar./Magnus
Hej, När du skapar upp en leverantörsfaktura eller kundfaktura på ett datum som inte finns med i ett räkenskapsår i programmet, så kommer det dyka upp en fråga som säger "Det finns inget räkenskapsår som innehåller datumet XXXX-XX-XX. Vill du skapa ett nytt räkenskapsår nu?". Om du klickar påSpara kommer programmet automatiskt att skapa upp räkenskapsåret åt dig.Du ska således inte behöva skapa upp räkenskapsåret manuellt i eEkonomi. Jag uppfattar det som att programmet hanterar detta på samma sätt som du önskar. Om vi dock har uppfattat din fundering fel får du gärna återkomma i tråden så kan vi kika vidare. Ha en fin dag! / Hanna B
Awesome