Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Texten jag skickat när nära identisk med denna men jag uppger också att det är Svefaktura och InExchange för att få med allt. Är det så att de inte förstår ändå, är det inte så mycket att göra.Mvh Lena
Hej Andreas! Det absolut lättaste är att gå in på verifikationen för leverantörsfakturan och göra justeringar på den verifikationen. Så länge du inte har låst bokföringen för 2020 så ska du kunna gå tillBokföring - Verifikationer. Leta upp verifikationen för leverantörsfakturan, klicka på den och väljRedigera. Här ska du nu kunna justera kontona som du har bokfört på. Justera beloppet på konto 2499 - Andra övriga kortfristiga skulder till det korrekta och lägg sedan till en ny rad genom att klicka på plustecknet ute till höger. Här väljer du upp konto 6570 - Bankkostnader och fyller i 690 kr i debet. Välj sedan spara. Testa gärna och återkom om det inte fungerar!
Ok tack, för svar. Importera och exportera hela kontoplanen verkar avancerat. Men man kan ju även ändra manuellt under inställningar, det jag inte tänkte på var att man var tvungen att välja rätt räkenskapsår. Jag ändrade under kontoplan men eftersom mitt bokslut gäller förra året syntes det inte när jag skulle göra verifikationen. Men nu funkar det.
Hej! I vår artikelDigital bokföring vs. papper - spara tid och slipp onödiga utskriftergår att läsa mer om detta. Följande går att läsa som jag tänker svarar på dina frågor: "Om du får ett dokument i pappersform, som en leverantörsfaktura eller kvitton, och scannar in dem så måste du ändå spara pappersoriginalet i tre år. Det fjärde året kan du ta bort pappersoriginalet och fortsätt att spara bokföringen endast digitalt i ytterligare fyra år. (Totalt sju år)". "Det behövs alltså inte papperskopior på alla verifikationer, i ordningsföljd i en pärm, bara för säkerhets skull.Det viktiga är ha koll på vad som är originalhandlingen och i vilken form företaget väljer att presentera sin bokföring". Kika gärna på artikeln för att få helhetsbilden! /Moa
Snyggt 🙂 Många tack My!
Awesome